۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۳۶۸
مؤلف و پژوهشگر حوزوی:

بانوان طلبه، پژوهش هایی در خور شأن حضرت زینب انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ مؤلف و پژوهشگر حوزوی خطاب به بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، گفت: پژوهش سطحی انجام ندهید، تلاش کنید کاری انجام بدهید که در خور شأن حضرت زینب(س) و شایسته نام ایشان باشد.
نشست شخصيت شناسي حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسن پاکدامن، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در نشست علمی شخصیت شناسی حضرت زینب(س) مشهد که در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد برگزار شد به لزوم ورود خواهران طلبه به عرصه تحقیق و پژوهش در راستای تبیین سیره اهل بیت(ع) پرداخت.

 

وی گفت: زنان به عنوان امانت الهی در جامعه معاصر مظلوم واقع شده اند، راه نجات بشریت در معرفی الگوهایی که خداوند متعال معرفی کرده است.

 

حضرت زهرا(س) الگوی شایسته برای مردان و زنان هستند

این استاد حوزه علمیه مشهد ابراز داشت: خداوند سبحان هم برای مردان و هم برای بانوان، الگوهای شایسته ای را معرفی کرده است و به جا است متذکر شویم که حضرت زهرا(س) الگوی مشترک برای زنان و مردان هستند.

 

حجت الاسلام پاکدامن به شخصیت والای حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: حضرت زینب(س) به خاطر این که به طور کامل معرفی نشده اند، در طول تاریخ مظلوم واقع شده اند و این رسالت بانوان طلبه است که حضرت زینب(س) را به خوبی بشناسند و به جامعه معرفی کنند. 

 

این مؤلف و پژوهشگر دینی به فرقه منحرف شیرازی ها اشاره و اظهار داشت: شبکه های ماهواره ای که سید صادق شیرازی دارد، تفرقه ایجاد می کند.

 

بانوان طلبه در حوزه شخصیت شناسی بانوان اسلام رسالت خود را ایفا کنند

وی با بیان این که روحیه تحقیق لازمه کار طلبه است، خطاب به طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) گفت: پژوهش سطحی انجام ندهید، تلاش کنید کاری انجام بدهید که در خور شأن حضرت زینب(س) و شایسته نام ایشان باشد.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد به شخصیت بانو مجتهده امین اصفهانی اشاره و ابراز داشت: ایشان شخصیت فوق العاده ای داشته اند و به قله های معرفت رسیدند، بزرگ مردانی خدمت این بانوی بزرگوار می آمدند. 

 

حجت الاسلام پاکدامن افزود: گاهی اوقات علامه طباطبایی(ره) برخی از مشکلات تفسیری خود را از این بانوی بزرگوار سؤال می کردند.

 

این مؤلف و پژوهشگر دینی خطاب به طلاب اظهار داشت: درس بخوانید و دقیق هم بخوانید و آن مواردی که آموخته اید را کاربردی به کار ببرید. روحیه و جسارت تحقیق و پژوهش را نیز داشته باشید و در حوزه شخصیت شناسی بانوان اسلام رسالت خود را به خوبی انجام بدهید./1309/202/ب3

ارسال نظرات