۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۱۹۴۷۵
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

سال آینده مسابقات قرآنی اوقاف تجمیع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طی سال آینده همه رشته‌ها در یک فصل و تحت عنوان جشنواره قرآن و عترت، مهرماه در گیلان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سيد مصطفي حسيني، مدير اداره قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست خبری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به 550 مکان آزمون، گفت: بیستمین دوره مسابقات ابتهال، مدیحه‌سرایی، هم‌خوانی، اذان و دعاخوانی برای آقایان 13 و 14 اسفند در تهران و برای بانوان 21 اسفند در قم برگزار می‌شود.

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه این مسابقات یک دور عقب افتادگی داشت در سال 94 شاهد برگزاری دو سری از این مسابقات هستیم.

 

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تفاوت این دوره از مسابقات با دوره‌های پیش، عنوان کرد: این مسابقات در بخش برادران به شکل رسانه‌ای خواهد بود با توجه به ایام پایانی سال برگزاری رسانه‌ای مسابقات سبب استفاده بیشتر علاقه‌مندان قرآنی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مسابقات از طریق شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد، بیان داشت: این آخرین دوره‌ای‌ است که مسابقات مدیحه‌سرایی، اذان، ابتهال به شکل منفک از مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، معارف، ابتهال و هم‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود طی سال آینده همه رشته‌ها در یک فصل و تحت عنوان جشنواره قرآن و عترت، مهرماه در گیلان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: استودوی مورد نظر برای این مسابقات دو منظوره است که برنامه به صورت ترکیبی با حضور مجریان، کارشناسان، استادان و داوران که امور قضاوت و داوری را برعهده‌ دارند، برگزار خواهد شد.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اسامی داوران این مسابقات، ابراز کرد: داورانی نظیر دغاغله، عنایتی‌مقدم، عباس انجام، رحیم خاکی، محمدرضا پورزرگری، لیالی، سعیدیان، عباسی و ... قضاوت این مسابقات را برعهده خواهند گرفت.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با اشاره به ارتقای سطح کیفی مسابقات، خاطرنشان کرد: نمی‌توان هم به توسعه هنرهای قرآنی پرداخت و هم امکانات برگزاری مسابقات به صورت حضوری را فراهم کرد بنابراین ما تلاش کردیم بیشتر به ارتقای سطح کیفی مسابقات توجه داشته باشیم./807/202/ب1

ارسال نظرات