۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۷۵۳
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

طاعت الهی موجب فزونی نعمت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه خداوند صاحب نعمات است گفت: طاعت الهی سبب فزونی نعمت است.
حجت الاسلام فتحي

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: فرد عالم باید علم خود را در خدمت به مردم بکار گیرد و به دیگران بیاموزد زیرا این علم اگر فقط در ذهن عالم محصور بماند بی فایده و بی اثر است.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: فرد جاهل نیز نباید از یادگیری کوتاهی کند، فراگیری علوم دینی سبب سعادت دنیوی و اخروی است و نباید این سعادت را از دست داد.


حجت الاسلام فتحی افزود: مال و ثروت افراد نیز باید در راه خیر استفاده شود، ثروتی که در راه مدرسه سازی و مسجد سازی و دیگر امور خیر بکار رود به نوعی معروفی است که از جانب خدا در اختیار انسان قرار گرفته است و در بخشش آن نباید بخل ورزید.


وی یادآور شد: افراد مستضعف و فقیر نیز نباید به خاطر درهم و دینار دنیوی، آخرت خود را بسوزاند، اگر عالم علم نیاموزد، جاهل کسب علم نکند، افراد دارای مال و مکنت بخشش نکنند و افراد فقیر قناعت نورزند زندگی دنیوی مشوش می شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با تأکید بر لزوم پرداخت حقوق دینی بیان داشت: پرداخت خمس و زکات و وضع بودجه و مالیات اسلامی، پرداخت فطریه و کفارات بخش زیادی از نیازهای جامعه اسلامی را مرتفع کرده و فقیری باقی نخواهد ماند.


حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: تمام نعمت های دنیوی باید در راه کسب رضای خدا صرف شده و نباید دست نیاز مسلمانی را خالی رد کرد، در این صورت خداوند رحمان نیز بر بنده خود رحم فرموده و بر ثواب های آن فرد می افزاید.


وی در ادامه گفت: چیزی که در راه خدا صرف شود، خداوند که صاحب نعمت است آن نعمت را چندین برابر افزوده و به فرد باز می گرداند، تمام نعمت های دنیوی در نزد ما امانت است و اگر قدر امانت خدا دانسته نشود خدا نعمت را از فرد باز پس می گیرد.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان ابراز داشت: قدردانی از نعمات و طاعت الهی موجب فزونی نعمت خواهد شد، بندگان باید در هر شرایطی شکرگذار نعمات بوده و آن ها را در راهی که پروردگار جهانیان در نظر گرفته است بکار گیرد./857/303/ب3

ارسال نظرات