۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۲۰۰۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

معرفی صحیح دین سبب دینداری مردم می‌شود/ ضرورت ترویج نهضت ازدواج آسان در بین جوانان

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: امروز باید در سخنرانی مجالس مذهبی به واجبات بیشتر از مستحبات اهمیت داده شود چرا که اگر دین بهصورت صحیح به مردم معرفی شود بسیاری دیندار می‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم، امروز در چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه که در سالن همایش برج میلاد برگزار شد، گفت: یکی از آسیب‌های بزرگ برای جامعه بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

 

وی افزود: نیاز است نهضتی برای ازدواج آسان در میان جوانان ایجاد شود، که در این زمینه باید صدا و سیما، سازمان‌ها و نهادهای دیگر همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: باید در کتاب‌های دانشگاهی و حوزوی انقلابی شود تا مسائل و مطالب بیهوده حذف شود و همچنین حوزویان و دانشجویان باید برای تعطیلات نوروز و غیر آن برنامه‌ریزی کنند که عمر خود را به بطالت نگذرانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه ایام تعطیلات بهترین فرصت برای استفاده بهینه است، گفت: بر اساس برخی رسوم ما عمر خود را تلف می‌کنیم اگر زمان را مدیریت کنیم می‌توانیم با هنرمندی برای همه تعطیلات برنامه‌ریزی کرده و موفقیت‌های بزرگی به دست آوریم، به عنوان مثال تعطیلات عید دو نفر انسانی را که با هم قهر هستند را آشتی دادن از بسیاری از نمازها باارزش‌تر است.

 

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب طی دعوت از سران کشور در دو جلسه سه ساعته آسیب‌های اجتماعی ازدواج دیرهنگام را بیان کرده و فرمودند باید برای این مشکل فکری کرد که باید صدا و سیما در این زمینه فیلم‌های خوبی در زمینه ازدواج آسان بسازند.

 

مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما وجود روحانیانی مانند نواب صفوی و شهید رجایی برای حل مشکل آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید در سخنرانی مجالس مذهبی به واجبات بیشتر از مستحبات اهمیت داده شود چرا که اگر دین خوب معرفی شود بسیاری دیندار می‌شوند./813/202/ب1

ارسال نظرات