۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۲۰۰۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

قرائت، فهم و عمل به قرآن سبب افزایش ایمان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که قرائت، فهم و عمل به قرآن سبب افزایش ایمان انسان می‌شود، گفت: تدبر در قرآن به معنای فهم قرآن است و کسی که قرآن را درک نکند ممکن است مرتکب گناهان بسیاری شود.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز در چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه که در سالن‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: شناخت عظمت، جایگاه و اهداف قرآن بر همه انسان‌ها واجب است.

 

وی افزود: قرآن مجید و روایات اهل‌بیت(ع) با هم تامین‌کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است که اگر کسی قرآن را نشناسد نمی‌تواند سعادت هر دو دنیا را تامین کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن برای شناخته شدن خود، آیاتی دارد، عنوان کرد: پروردگار قرآن مجید را با صفت حکیم یاد کرده است چرا که نازل کننده آن حکیم است و قرآن را بر وجود مقدس پیامبر(ص) که مصداق حکمت است، نازل کرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: بر پیامبر اکرم(ص) حکمت عنایت شده چرا که عقل و دین در وجود او عینیت یافته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با طرح این سوال که چرا خداوند قرآن را بر پیامبر حکیم نازل کرد؛ گفت: تا در پرتو آن جامعه به اوج و کمال خود برسد، حکیم به معنای استوار کار است یعنی هر کار انسان دارای دلیل، خیر و منفعت باشد.

 

وی گفت: اگر انسان غیر حکیم باشد عبدالله نشده و جزء امت پیامبر(ص) قرار نمی‌گیرد و در جامعه حکیم فقر و مسکنت به وجود نمی‌آید، ازدواج دیرهنگام صورت نمی‌گیرد، در جامعه حکیم اشخاص بصیر و هدایت یافته می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه، با اشاره به سخنی از راغب اصفهانی عنوان کرد: قرائت، فهم و عمل به قرآن سبب افزایش ایمان انسان می‌شود، تدبر در قرآن به معنای فهم قرآن است، کسی که قرآن را درک نکند ممکن است مرتکب گناهان بسیاری شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: قرآن مجید بالاترین نعمت خداوند به بندگان است طوری که اگر مردم تنها به آیات حجاب عمل می‌کردند فساد جامعه بسیار کم می‌شد، امروز درصد بالایی از به هم خوردن خانواده‌ها ریشه در همین بی‌حجابی دارد./813/202/ب1

ارسال نظرات