۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۲۰۱۶۱
رحیم پور ازغدی:

پیشگیری از تشکیل امت واحده و تمدن اسلامی هدف تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبانی فکری تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را شبیه هم بیان کرد و گفت: علی رغم این که این دو گروه از نظر ظاهری مخالف یکدیگر هستند اما مبانی فکری شبیه هم دارند و هر دو از تشکیل امت واحده اسلامی و تمدن اسلامی پیشگیری می کنند.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته در همایش تحجر و اسلام آمریکایی که در تالار شهر برگزار شد، به تبیین اسلام آمریکایی و تسنن انگلیسی پرداخت.

 

وی با اشاره به نفوذ فرهنگی آمریکا و انگلیس در 100 سال اخیر در جهان اسلام، گفت: آمریکا و انگلیس نفوذ فرهنگی را در بین شیعه و سنی و حتی در میان بخشی از روحانیان شیعه و سنی برنامه ریزی کردند تا افکار آن ها را با منافع کفر، استکبار و صهیونیسم تلفیق کنند، بنابراین به این دلیل به اسلام آمریکایی مشهور شدند.

 

رحیم پور ازغدی با توجه به بیانات امام خمینی(ره) جریان نواندیش دینی که اسلام منهای سیاست را تبلیغ می کنند، شاخه دیگر اسلام آمریکایی بیان و اظهار کرد: جریان های نواندیش دینی در مقابل روحانیت و حوزه قرار می گیرند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شاخه متحجر با ادبیات شبه شیعی و نیز شاخه ضد آخوندی یعنی جریان لیبرال های مذهبی هر دو تفکر اسلام منهای سیاست و تفکیک دین از دولت را بیان می کنند و هر دو جنبش انقلاب را می کوبند و امام خمینی(ره) در منشور روحانیت به این موارد اشاره می کند.

 

وی با اشاره به ترویج اسلام تکفیری از سوی آل سعود، گفت: جریانی که به نام اهل سنت در شاخه اسلام آمریکایی، اسلام تکفیری را گسترش می دهد در دوراهی هستد که هدفشان جنگیدن با اسلام و انقلاب ایران باشد یا به فکر تشکیل خلافت اسلامی سنی است.

 

مبانی فکری تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی شبیه هم است

رحیم پور ازغدی مبانی فکری تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را شبیه هم بیان و خاطرنشان کرد: علی رغم این که از نظر ظاهری مخالف یکدیگر هستند اما مبانی فکری شبیه هم دارند هر دو از تشکیل امت واحده اسلامی و تمدن اسلامی پیشگیری می کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اخباریون افراطی شیعه و سنی گرای تکفیری تحت عنوان اهل حدیث، گفت: جریان سنی گرای تکفیری تحت عنوان اهل حدیث شکل گرفته است که مانند اخباریون افراطی شیعه احادیثی را روایت می کنند که سند آن ها بسیار ضعیف است و به توجه به سند اخبار و روایات اعتقادی ندارند و قائل به تقلید هستند.

 

وی برخی از فتواهایی که اخباریون افراطی شیعه و اهل حدیث سنی صادر می کنند را خلاف عقل دانست و گفت: این دو گروه بر طبق ظاهر احادیث و آیات حکم و فتوا می دهند و معتقدند که نباید راجع به عقاید فکر و تحلیل کرد و عقل را در فهم آیات دخالت نمی دهند که برخی از فتواهای این گروه ها با عقل و قرآن سازگار نیست.


 

رحیم پور ازغدی به نمونه ای از فتواهای اخباریون افراطی شیعه اهل حدیث سنی که خلاف عقل و قرآن است، اشاره و ابراز کرد: آن ها معتقد هستند که خدا را با چشم ظاهری می توان دید و از «ید الله» و «کرسی الله» تعبیر به داشتن دست و پا و صندلی برای خدا می کنند اما برای آیاتی همچون «لیس کمثله شیء» پاسخی ندارند.

 

تسنن آمریکایی متفاوت با اهل سنت واقعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدگاه تسنن آمریکایی را متفاوت با اهل سنت واقعی دانست و گفت: تسنن آمریکایی اصحاب پیامبر را کاتب وحی معرفی کرده و معاویه و یزید را معصوم می دانند اما پیامبر را معصوم نمی دانند در حالی که این دیدگاه در اهل سنت نیز وجود ندارد.

 

وی با بیان این که جریان تکفیری به نام اهل سنت دشمن اهل بیت است، اظهار کرد: اهل سنت محب اهل بیت(ع) و علی(ع) است این جریان به اسم سنی و اسلام مکتب بنی امیه را رایج کرد که این جریان روش خوارج و محتوای آن ها بنی امیه است.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی نیز از طرف دیگر اهل بیت را از پیامبر و قرآن بالاتر می داند، خاطرنشان کرد: انشعابات شیعه اهل بیت را خدا و خود را پیامبران اهل بیت(ع) می دانند که با این اقدام به دنبال ایجاد فتنه و تخریب عقاید مردم بودند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) که فرمودند: «اگر حرف های ما را درست منتقل کنید، بشیریت پیرو ما خواهد شد.» گفت: ما باید معارف اهل بیت را گسترش دهیم و از مسائلی مانند قمه زنی که چهره ای نادرست از شیعه به نمایش می گذارد پرهیز کنیم و کارهایی را انجام دهیم که بر عزت شیعه می افزاید./1310/202/ب1

ارسال نظرات