۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۲۰۱۶۵
استاد حوزه علمیه:

غرور، انسان را از یاد خدا باز می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: انسان باید از امراض غرور و فریب خود را نجات دهد و بیرون بیاید و از خواب غفلت و شهوت بیدار شود.
منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن منفرد در مراسم یادبود شهدای خیبر که شامگاه پنج شنبه، 13 اسفند در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است، گفت: انسان باید وسوسه نفس را زیر پا بگذارد، زیرا خداوند متعال آگاه و شاهد بر همه چیز است.

 

وی ادامه داد: خداوند شفقت و رحمت زیادی دارد به حدی که می فرماید کسانی که از من روی برگرداندند اگر می دانستند که من چقدر به آنها علاقه دارم از کثرت شوق می مردند.

 

استاد اخلاق و عرفان با بیان اینکه باید درک کنیم که خداوند ما را دوست دارد و عظمت او بالاست، اظهار داشت: ربوبیت مطلق خداوند است و خود خداوند می فرماید هرگاه به عظمت و بزرگی من علم پیدا کردید به من توکل کنید و آنگاه زندگی شما تأمین خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن منفرد با اشاره به اینکه خداوند متعال ربوبیت و مالکیت کل دنیا را شامل می شود، تصریح کرد: انسان باید تمام زشتی ها و بدی ها را از خود دور کند و به وظایف خود خوب عمل کند تا زمانی که به امر آخرت می رسد در مقابل خدا رو سفید باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) گفت: ای انسان هایی که می گویید خدا بزرگ است چه چیزی شما را فریب داده که در باتلاق نفاق، دروغ، بخل...قرار گرفته اید و به باطل ترین و پوچ ترین سمت می روید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن منفرد با بیان این پرسش که ای انسان چه چیزی تو را مایوس کرده که خدا را فراموش کردی و خود را نابود می کنی، افزود: انسان باید از امراض غرور و فریب خود را نجات دهد و بیرون بیاید و از خواب غفلت و شهوت بیدار شود.

 

وی در پایان گفت: انسان باید از طریق ایمان یا کشف و شهود به درک خداوند و عظمت او برسد، ما حتی از زمان به دنیا آمدن و مردن خود خبر نداریم و این نشان می دهد که هیچ چیز دست ما نیست و باید به قدرت خدا ایمان آورده و فقط به او توکل کرد./٩٥٩١/203/ب1

ارسال نظرات