۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۲۳۱
استاد حوزه علمیه قم:

رسیدن به رستگاری نیازمند تحقق کمال انسانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان مسیر و هدفی دارد که برای رسیدن به رستگاری نیازمند است تا به کمال انسانی دست پیدا کند و دین آمده است تا انسان را به رستگاری برساند.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم امروز در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که دین آمده است ما را به سعادت برساند و ضرورت دارد تمام همت ما در راستای رسیدن به این امر ارزنده باشد، گفت: مقصود از دنیا در این است تا بتوانیم به رستگاری و سعادت دست پیدا کنیم.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که به امر رستگاری در قرآن کریم توجه ویژه ای شده است، بیان داشت: هر کسی که جان خود را تزکیه دهد در مسیر سعادت و رستگاری رسیده و به مراتب ارزنده و والایی دست پیدا می کند.


وی با بیان این که ما هدفی داریم و از همان ابتدا نیز برای تحقق آن خلق شدیم، افزود: انسانی که کمال در او بارور شود می تواند به مراتب گرانقدر و والایی در نظام هستی دست پیدا کرده و در مسیر تعالی قرار گیرد.


حجت الاسلام یزدان پناه خاطرنشان کرد: انسان مسیر و هدفی دارد که برای رسیدن به رستگاری نیازمند است تا به کمال انسانی دست پیدا کنیم و دین آمده است تا انسان را به رستگاری برساند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان به عنوان برترین مخلوق هستی آفریده شده است، گفت: اگر دردانه هستی مانند حیوان زندگی کند هستی خود را تباه کرده است که باید از فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: انسان به عنوان دردانه هستی مقصدی دارد تا به آن غایت نهایی دست پیدا کند و ظرفیت آن را دارد تا امانت الهی را به نحوی شایسته تحمل کند.


وی با بیان این که در این دنیا همه در خسران هستند مگر راه سعادت و تعالی در پیش گرفته شود، گفت: رسیدن به کمال نیازمند عمل صالح است که در غیر این صورت به خودمان ضرر زده و در مسیر خسران گام برداشتیم.


حجت الاسلام یزدان پناه خاطرنشان کرد: فردی که به دنبال امور خلاف می رود منتظر باشد که در این دنیا مکافات عمل خود را می بیند و مال حرام در فرزندان فرد نشان داده شده و خودش را گرفتار می کند.


استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان های متدینی که در این دنیا براساس شریعت زندگی کردند در زمان مرگ احساس آرامش کرده و در نزد پروردگار متعال خود شرمنده نیستند که توانستند دستورات حضرت حق را اجرایی کنند.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که بهره گیری از تعالیم والای دینی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد در مسیر ارزش ها و دستورات دین مبین اسلام گام برداشته و در این راستا کوشا باشیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات