۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۸۸۶
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

مهم ترین محوریت کار مبلغ شناخت راه های نوین اثرگذاری بر مخاطب است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که یک مبلغ اعزامی در مدارس باید ابتدا به وظایف خویش آگاه باشد، گفت: در این راستا مبلغان باید با راه های نوین تبلیغ آشنا باشند.
گردهمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی یک روزه مدیران، معاونان و مبلغان طرح امین مدارس لرستان، گفت: مدارس امین به دو دسته نوع یک و دو تقسیم می شوند.

 

وی با بیان این که در مدارس نوع دو فقط مدیر و مبلغ مدرسه باید آیتم های مدنظر را مورد توجه قرار دهند، افزود: مدارس نوع یک کارهای علمی، آموزشی و اجرایی مدرسه مورد توجه و اهمیت معاونت تبلیغ و آموزش و پرورش قرار گرفته و تبیین می شود.

 

حجت الاسلام ولی پور خاطرنشان کرد: در استان، مدارس نوع یک نزدیک هفت مدرسه و مدارس نوع دو تعداد آنها بیشتر است.   

 

وی تصریح کرد: طرح تربیتی مدارس وابسته به حوزه های علمیه لرستان در هر مقطعی که باشند، اجرا می کنیم و حضور مبلغان در مدارس پررنگ خواهد بود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب مدارس علمیه لرستان در ادامه با بیان شاخصه های اصلی تربیتی، بیان داشت: خداشناسی تا معاد و همه مباحثی که یک انسان متعهد باید بداند، در شاخصه های تربیتی دیده می شود و در امر تربیت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه آگاه بودن به وظایف و راه های انجام وظایف خود در جهت اثرگذاری بر مخاطب را از مهم ترین محوریت کار یک مبلغ عنوان کرد و افزود: در این راستا مبلغان آموزش های لازم را می بینند.

 

حجت الاسلام ولی پور یادآور شد: مبلغان اعزامی از سوی معاونت تهذیب به مدارس استان پس از شرکت در دوره های اموزشی در آزمون کتبی و شفاهی شرکت می کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که برگزاری دوره های آموزشی کلاس داری و روانشناسی از ابزارهای موفقیت مبلغان است، عنوان کرد: برای رسیدن به هدف تربیتی مجموعه حوزه علمیه و کادر آموزشی مدارس باید با مبلغ هماهنگ باشند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به فراهم بودن شرایط تبلیغی و هماهنگ بودن نهادها در این زمینه، گفت: امروز در نظام جمهوری اسلامی فرصت برای امر تبلیغ، اطلاع رسانی و آگاه سازی وجود دارد، باید به نحو احسن با همکاری و تعامل دستگاه ها از این فرصت به خوبی بهره مند شد.

 

وی فراهم شدن انتظارات مسؤولان و انجام وظایف مبلغان برای رسیدن به نتیجه مطلوب را نیازمند تعامل و وحدت متولیان امر همچون آموزش و پرورش، مدارس و حوزه های علمیه بیان کرد.

 

حجت الاسلام ولی پور با تشکر از همکاری آموزش و پرورش در جهت حضور مبلغان در مدارس، اظهار داشت: حوزه های علمیه لرستان آماده همکاری و اعزام مبلغان در همه مدارس استان است و امید است آموزش و پرورش نیز شرایط حضور مبلغان در مدارس را فراهم کند.

 

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون 46 مبلغ خواهر و برادر در قالب طرح امین در مدارس استان لرستان فعالیت دارند./9459/202/ب1

ارسال نظرات