۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۰۹۶۲
مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان:

وجود شبکه جهانی الاهواز برای رویارویی با جنگ نرم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان با اشاره همکاری وزارت خارجه با شبکه جهانی الاهواز برای ارتقاء برنامه ها و فعالیت های این شبکه، گفت: تأسیس شبکه جهانی الاهواز برای رویارویی با جنگ نرم ضروری است.
شبکه الاهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مهرزاد طباطبایی، مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان، در بازدید از شبکه جهانی الاهواز و نشست با مسؤولان این شبکه که عصر امروز صورت گرفت، با اشاره به جنگ نرم در ادبیات سیاسی رسانه و اثر فوق العاده شدید آن گفت: نحوه پوشش زننده، اظهار نظر درباره اهل بیت و دین در محافل دانشگاهی و حوزوی، شبهات مطرح شده در جامعه ناشی از عدم همکاری، تلاش و اهتمام نهادها در رویارویی با جنگ نرم صورت گرفته است.

 

مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان با بیان این که عدم همکاری و تلاش نهادهای مسؤول سبب شده تا پاسخی روشن و اقناع عمومی برای برخی موضوعات بدیهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: وجود شبکه جهانی الاهواز برای رویارویی با چنین اقداماتی ضروری است.

 

طباطبایی با اشاره به این که چه بسا در کل کشور به ویژه در استان خوزستان اعتقادی به تلاش کشورهای عربی مخالف نظام اسلامی برای انتزاع خوزستان از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، افزود: این بی اعتقادی و بی تفاوتی غیرقابل قبول است و این هدف کشورهای عربی پیش از جنگ تحمیلی، در دوران جنگ تحمیلی و هم اکنون نیز در دستور کار و در حال پیگیری است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اهیمت همه جانبه استان خوزستان و نقش شبکه جهانی الاهواز در تغییر نگرش و ایجاد بی تفاوتی مردم خوزستان نسبت به چنین مسأله ای اظهارداشت:  این شبکه در صورت انجام این اقدام نقش مؤثر خود را ایفا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که دامنه فعالیت و تأثیرگذاری کشورهای عربی نه تنها در استان های مرزی بلکه در شبکه ها و گروه های اجتماعی قابل مشاهده است، تصریح کرد: وجود شبکه الاهواز و فعالیت در چنین فضایی ضروری و طرح موضوعات شرعی و دینی و انتخاب کارگروه های هدف، تخصص به شمار می آید.

 

مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان با اشاره به حضور خود در عراق و توجه مردم شیعه عراق به شبکه‌های تفرقه انگیز و تهییج کننده شیعه و سنی ابراز داشت: تأثیر شبکه‌های تفرقه انگیز بسیار زیاد شده و حتی در هیأت های مذهبی گسترش پیداکرده که حمله به سفارت عربستان سعودی نشان از تأثیرپذیری این گونه شبکه ها دارد.

 

طباطبایی با تشکر از مسؤولان و دست اندرکاران شبکه جهانی الاهواز گفت: تلاش می‌کنیم تا بخش رسانه وزارت خارجه با این شبکه همکاری و مسؤولان این وزارت از این شبکه بازدید داشته باشند، نیز استفاده از کارشناسان وزارت خارجه، همیاری فکری و اطلاعاتی برای ارتقاء برنامه های این شبکه از دیگر همکاری ها است.

 

وی معرفی شبکه جهانی الاهواز به وزارت خارجه و سفارتخانه های کشوهای عربی و جذب کارشناسان مسلط به زبان عربی را از دیگر اقدامات و تلاش ها ذکر کرده و ابراز امیدواری کرد که وزارت خارجه پلی ارتباطی برای شبکه جهانی جهانی الاهواز باشد.

 

در پایان نیز مسؤولان شبکه جهانی الاهواز درباره فعالیت ها و برنامه های این شبکه و میزان استقبال مردم و تلاش برای را اندازی شعبه های خارجی اشاره و همکاری وزارت خارجه برای ارتقاء این شبکه و معرفی بیشتر آن را خواستار شدند./9456/203/ب2

ارسال نظرات