۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۳۲۰۹۹۰
رییس مرکز تخصصی نماز:

مسجد نقش مهمی در تقویت نظام خانواده دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کفیل گفت: مساجد می توانند بر تقویت پیوند نظام خانواده تأثیرگذار باشند، که این کارکرد مهم می تواند با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد صورت گیرد.
حجت‎الاسلام محمدصادق کفيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی نماز امروز در همایش گرامیداشت سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون های مساجد که با شعار «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب» در تبریز برگزار اظهار داشت: با وجود گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز قابلیت مسجد نهادینه نشده است.

 


وی بر ضرورت تبیین ظرفیت مساجد از سوی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: رشد کمی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور مناسب بوده است، اما برای رشد حرکتی باید فهم استفاده از مساجد به خوبی تبیین شود، هنوز جایگاه حقیقی مساجد تبیین و احیا نشده است.

 


حجت الاسلام کفیل با تأکید بر این‌که پیامبر اکرم(ص) بهترین حاکمیت دینی را ایجاد کردند، افزود: نخستین حرکت دینی آخرین سلاله نبوت ساخت مسجد بود، مسجد تنها برای اقامه نماز ساخته نمی شود، بلکه بسترساز رشد مسلمانان در زمینه های مختلف فرهنگی و اعتقادی است.

 


رییس مرکز تخصصی نماز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح کارکردهای تربیتی مساجد در شرایط امروز جامعه، اظهار داشت: مساجد می توانند بر تقویت پیوند نظام خانواده تأثیرگذار باشند، که این کارکرد مهم می تواند با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد صورت گیرد.

 


وی با اشاره به این‌که روش های تربیتی اسلام آنگونه که باید و شاید در جامعه حاکم نیست و خانواده ها به سمت سبک زندگی غربی در حال حرکت هستند، گفت: اینکه نظام خانواده متزلزل تر شده و اختلاف های خانوادگی افزایش یافته نشانگر این است که نظام خانواده متکفل ندارد و نوع رفتار والدین با فرزندان مناسب نیست.

 


حجت الاسلام کفیل با بیان این‌که پدر و مادرها شیوه رفتار با فرزندان را نمی دانند، تصریح کرد: امروز نیازمند تقویت نظام خانواده هستیم، نباید بچه ها به ویژه بچه های مذهبی از خانواده فراری باشند؛ طلاق در میان خانواده های مذهبی جای سؤال دارد، مسجد باید محور جلسات انس خانوادگی باشد.

 


رییس مرکز تخصصی نماز در پایان بر احیای نقش و جایگاه تربیتی مساجد تأکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد جذب جوانان از هر طیف و طبقه اجتماعی می تواند در عرصه های تربیتی بسیار اثرگذار باشند.

 


گفتنی است، در پایان این همایش از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی، پژوهشی و علمی مساجد آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد./935/202/ب1

ارسال نظرات