۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۳۲۱۰۸۱
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خبر داد؛

فعالیت 5000 مؤسسه قرآنی در کشور/ تدوین بانک اطلاعاتی و شناسنامه قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حشمتی از فعالیت پنج هزار مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد دو هزار مؤسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و بقیه زیر نظر نهادهای دیگر مانند سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.
حجت الاسلام حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علیرضا حشتمی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد امروز در همایش قرآنی استان با اشاره به پیش بینی اعتبار 160 میلیاردی برای بخش قرآنی در سال آینده، گفت: افزون بر این نیز دو هزار میلیارد ریال بودجه هم از سوی شورای توسعه قرآنی برای این بخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به این که سال آینده شاهد جهش خوبی در بحث فعالیت های قرآنی کشور خواهیم بود، افزود: از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور توسعه فعالیت های قرآنی استفاده خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام حشمتی با بیان این‌که 90 درصد هزینه های قرآنی به حوزه تلاوت اختصاص می یابد، گفت: تدبر و تفسیر قرآن نیز در اولویت فعالیت های مؤسسات قرآنی باشد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تاکید این‌که قرآن باید در متن زندگی مردم وارد شود، اذعان داشت: اگر برای فهم قرآن اقدامی صورت نگیرد کاری از پیش نخواهیم  برد.

 

وی در ادامه سخنان خود از تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه قرآنی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر اطلاعات مورد نیاز برای تهیه این بانک اطلاعاتی از استان های کشور در حال جمع آوری است.

 

حجت الاسلام حشمتی با تاکید بر تهیه شناسنامه قرآنی برای همه استان های کشور، گفت: هم اکنون فعالیت های پراکنده ای در حوزه قرآن در نهادهای دولتی و غیر دولتی در کشور شکل گرفته که هر کدام از این نهادها برای خود اطلاعات ناقصی از فعالیت ها بویژه فعالیت های قرآنی دارند.

 

وی افزود: با تهیه بانک اطلاعات قرآنی بستر خوبی فراهم می شود تا اطلاعات در کنار هم قرار گیرند تا هم برای مدیران مؤثر باشد و از هم اسراف بودجه جلوگیری شود.

 

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت پنج هزار مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار مؤسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و مابقی زیر نظر نهادهای دیگر مانند سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

 

وی در ادامه سخنان خود برگزاری همایش تجلیل از اندیشمندان قرآنی را گامی مثبت در جهت قدردانی از زحمات و تلاش های این شخصیت ها دانست و افزود: علما و فضلای دینی و قرآنی حق بزرگی بر گردن جامعه ما دارند و باید این مفاخر را ارج نهاد.

 

حجت الاسلام حشمتی با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت./950/202/ب1

ارسال نظرات