۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۱۳۲
آیت الله طباطبایی نژاد:

بنیاد شهید باید به اتاق فکری برای اشتغال خانواده های ایثارگر تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: بنیاد شهید در رابطه با اشتغال ایثارگران نباید صرف نامه نگاری و درخواست از ادرات برای اشتغال فعالیت کند، بلکه باید به اتاق فکری برای ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و معاونان بنیاد شهید استان اصفهان، در آستانه روز شهید و سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) درباره ابعاد تشکیل بنیاد شهید، گفت: بنیاد شهید از جمله دستاوردهای انقلاب است که حتی قبل از انقلاب نیز به صورت مخفی به فرمان امام برای خانواده های شهدای انقلاب انجام می گرفت.

 

وی با بیان این آیه که هر کس ایمان و عمل صالح انجام دهد، خداوند محبتش را در دل مردم قرار می دهد، افزود: آنچه سبب شده است که محبت امام در قلوب مردم هنوز باقی بماند و به چنین عظمتی برسد، در پرتو همین اقداماتی است که در رأس آن خدمت به مستضعفین و خانواده ها شهدا از جمله اقدامات بعد از پیروزی انقلاب است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه تصریح کرد: با چنین رویکردهایی که حضرت امام به انقلاب داشتند، امروز وظیفه ماست که در آن چارچوب هایی که امام ترسیم کرده اند، فعالیت کنیم و توجه به خدمت رسانی به مردم را سرلوحه اعمال قرار دهیم.

 

وی با اشاره ای کوتاه به مقام با عظمت جانبازان، بیان داشت: مقام و عظمت جانبازان از شهدا نیز بالاتر است چنان که در روایت است رزمنده ای که بتواند درد را تحمل کند، ثواب هزار شهید را دارد و این جانبازان شهدای زنده هستند و نباید بر اثر سهل انگاری و کوتاهی ما به مرحله ای برسند که روحیه شهادتشان از دست بدهند. 

 

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به نیازهای خانواده های شهدا و ایثارگران و فعالیت های بنیاد، بیان داشت: از جمله فعالیت های بنیاد در رابطه با اشتغال ایثارگران است که نباید صرف نامه نگاری و درخواست از ادرات برای اشتغال صورت گیرد بلکه باید بنیاد شهید به اتاق فکر برای ایجاد اشتغال تبدیل شود و این همان معنای اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید رهبر مظعم انقلاب است. 

 

وی در ادامه تأکید کرد: ایجاد مشاغل خانگی و تبدیل آن به کارگاه های کوچک زودبازده باید در اولویت اول بنیاد شهید برای خانواده های ایثارگر قرار گیرد و همچنین شناسایی متخصصان ایثارگر و فرزندان شهدا و تشکیل فعالیت های اشتغال زایی باید مورد توجه جدی واقع شود.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان در رابطه با مسأله فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: کار فرهنگی نیازمند تلاش است و آنانی که فقط حرف فرهنگی می زدند و عملشان تنها در قالب شعار باقی می ماند، نباید هیچ انتظاری داشت.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز حضور جوانانی که حتی مربوط به نسل سوم انقلاب هستند در میدان سوریه نشان از بازده مثبت کارهای فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت است که با وجود تمام توطئه ها و جنگ نرم دشمنان چنین جوانانی پرورش یافته و به چنین رشدی در فرهنگ شهادت و ایثار رسیدند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در بخشی از سخنان خود با تأکید بر آغاز فعالیت احداث مجموعه گلستان شهدای اصفهان افزود: مجموعه فرهنگی گلستان شهدای اصفهان باید در شأن شهدا باشد و این که با هر عزل و نصبی بخواهد کار ناتمام و رها بشود، شما به عنوان مسؤولان بنیاد شهید نباید چنین اجازه ای را بدهید و با صراحت و محکم کاری و مدیریت کار را به پایان برسانید.  

 

در ابتدای این دیدار سردار عبدالله کریمی مشاور ریاست عالی بنیاد و سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با بیان این که در آستانه ورود به سالروز شهید و فرمان تاریخی حضرت امام بر تأسیس بنیاد شهید، به بیان پاره ای از اقدامات بنیاد شهید پرداخت و افزود: از جمله فعالیت های بنیاد شهید در زمینه اشتغال، واگذاری زمین به ایثارگران، بحث خدمات درمانی و رفاهی صورت گرفته است.

 

وی درباره فعالیت های بنیاد شهید در بحث فرهنگ ایثار و شهادت نیز، گفت: نامگذاری چنین روزی به نام شهید تنها نباید به یک نام بسنده کنیم، بلکه باید زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش فراهم شود که در این زمینه بنیاد شهید در سال جاری با ورود به مسائل هنری من جمله تئاتر و چاپ 32 عنوان کتاب گام های مؤثری برداشته است./1306/202/ب1

ارسال نظرات