۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۲۰۵

اخبار فرهنگی آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ معرفی عکس‌های موزه‌ مردم‌شناسی به سه زبان، برگزاری کارگاه مشاوره گروهی «نشاط در زندگی و رازهای خوشبختی»، استقبال پرشور از تابلوی نقاشی «دعای تحویل سال» در آستانه سال نو و تهیه کتاب ایرانیان و حضرت معصومه از سوی به نشر از عناوین اخبار کوتاه فرهنگی آستان قدس رضوی است.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، راستای معرفی دقیق‌تر مجموعه‌ عکس‌های موزه‌ مردم‌شناسی آستان قدس توضیحات تکمیلی زیرنویس حدود 250 عکس‌ ارزشمند تاریخی در 170 قاب، به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تهیه، نصب و به نمایش درآمده است.

 

قبل از تهیه این توضیحات سه زبانه، اطلاعات مرتبط با عکس‌ها با بررسی تطبیقی آرشیو عکس‌های مدیریت اسناد و با همکاری مدیریت امور اسناد آستان قدس رضوی در مدت چهار ماه به‌طور دقیق گردآوری شد.

 

اگرچه توضیحات قبلی عکس‌ها، معرف آن‌ها بود، اما اطلاعات تکمیلی؛ موضوع، مکان، عکاس و زمان عکس‌ها را مشخص‌تر کرده و موردتوجه بازدیدکنندگان نیز قرارگرفته است.

 

لازم به یادآوری است، موزه مردم‌شناسی آستان قدس رضوی، همه‌روزه از ساعت 8 تا 12:30 ، پنج‌شنبه‌ها 8 تا 11:30و در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12 واقع در ضلع بیرونی سردر غربی صحن جامع حرم رضوی، پذیرای دوستداران فرهنگ و تاریخ کشور است.

 

کارگاه مشاوره گروهی «نشاط در زندگی و رازهای خوشبختی»

کارگاه مشاوره گروهی «نشاط در زندگی و رازهای خوشبختی» از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی پنج شنبه هر هفته ساعت 15 با حضور حجت الاسلام داوودنژاد، کارشناس و مشاوره خانواده برگزار می شود.

 

این برنامه در سردر غربی صحن جامع رضوی برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این کارگاه، می توانند با مراجعه حضوری به مرکز مشاوره دینی حرم مطهر رضوی، برای مشاوره فردی یا گروهی ثبت نام کنند.

 

واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 19 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) است.

 

مشاوره فردی و مشاوره گروهی از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی، در حوزه‌های مختلف تربیتی، اعتقادی، خانوادگی و ازدواج خدمات مشاوره در مرکز مشاوره دینی حرم رضوی ‌ارائه می‌شود.

 

استقبال پرشور از تابلوی نقاشی «دعای تحویل سال»

در آستانه‌ سال نو، تابلوی نقاشی «دعای تحویل سال»، مورد توجه و استقبال پرشور بازدیدکنندگان گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی قرار گرفت.

 

این تابلوی بی‌بدیل توسط یگانه قدیریان؛ یکی از نقاشان برجسته کشورمان در سال 1386 به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اهدا شده است که در آن دعای تحویل سال؛ «یا مقلب القلوب و الابصار...» همراه با نماد ماه‌ها و رنگ فصل‌ها ترسیم شده است.

 

این تابلو به سبک انتزاعی (آبستره) و با تکنیک رنگ روغن روی چرم در ابعاد 50×60 سانتی‌متر در سال 1385 نقاشی شده است.

 

«راز آفرینش» و «خاتم الانبیا(ص)» از دیگر تابلوهای نقاشی اهدایی این هنرمند مشهدی به موزه آستان قدس رضوی است.

 

یادآوری می شود؛ زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم(ع) می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 17:45 و در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12 از گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی بازدید کنند.

 

«ایرانیان و حضرت معصومه» کتاب می شود

انتشارات آستان قدس رضوی برای آشناسازی آحاد جامعه‌ ایران با برکات حضور حضرت فاطمه‌ معصومه(س) در ایران، کتابی را تحت عنوان «ایرانیان و حضرت معصومه(س)» برای عرضه در بازار نشر در دست چاپ قرار داد.

 

این کتاب که به قلم محمدحسین شمسایی نوشته و از سوی «به‌نشر» در قطع وزیری کوتاه منتشر می شود، اطلاعات تاریخی، زندگی نامه، سبک و سیره حضرت معصومه را فراروی خواننده قرار می دهد.

 

از آنجا که حضرت فاطمه‌ معصومه(س) بخش پایانی زندگی خود را در ایران و در میان ایرانیان گذراندند و رابطه‌ متقابلی میان ایشان و مردم ایران برقرار شد، مباحث اصلی این کتاب پیرامون زندگانی حضرت معصومه(س) و رابطه و تأثیر ایشان بر روی ایران و ایرانیان است.

 

علاقه مندان به مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتیwww.behnashr.comو یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/101/ب1

ارسال نظرات