۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۲۶۶
مسؤول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق استان بوشهر:

نتیجه غفلت در جنگ نرم تکرار اتفاقات تلخ گذشته خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: دشمن در بحث استراتژی تغییر ساختار، به دنبال مدیریت اعتقادات ما است و در جنگ نرم اگر ما غفلت کنیم، باز هم اتفاقات تلخ گذشته تکرار خواهد شد.
محمد پايبست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، محمد پایبست، مسؤول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در همایش طلیعه حضور ویژه جمع طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان بوشهر که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، گفت: خداوند در آیه 217 سوره بقره به مسلمانان می‌فرماید که دشمنان همواره با شما در جنگ هستند و این جنگ همیشگی است، ولی بنا به شرایط زمانی و مکانی تغییر می‌کند.


وی افزود: با رجوع به تاریخ می‌بینیم که جنگ میان حق و باطل از صدر اسلام وجود داشته است و رفته‌رفته شکل و نوع آن تغییر می‌کرده است.


پایبست با اشاره به بحث نفوذ دشمن در بلاد اسلامی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، نفوذ دشمن در نظام جمهوری اسلامی ایران، حتی تا سطح رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم پیش رفته بود که آقایان بنی‌صدر و کشمیری، نمونه‌های بارز آن هستند.


مسؤول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تأکید کرد: در جنگ نرم دشمن اگر ما غفلت کنیم، بازهم اتفاقات تلخ گذشته تکرار خواهد شد.


وی ادامه داد: در این جنگ که دشمن بیشتر خانواده‌های ما را هدف گرفته است، ما به‌عنوان طلاب و مبلغان و مشاوران علوم دینی، وظایفی را بر عهده ‌داریم که برای خنثی کردن اقدامات دشمن، باید سواد خود را بالا ببریم، ابزار و روش‌های دشمن را بشناسیم، به مردم هم منتقل و خود را برای مقابله با آن‌ها مجهز کنیم.


پایبست تصریح کرد: مؤلفه‌های جنگ نرم را می‌توان در دو حوزه استراتژی تغییر ساختار و تغییر رفتار خلاصه کرد.


وی ادامه داد: دشمن در بحث استراتژی تغییر ساختار، به دنبال مدیریت اعتقادات ما است و از طریق جنگ اطلاعاتی، روانی و علمی تلاش می‌کند که یقین ما را به شک تبدیل کند.


مسؤول قرارگاه سایبری  سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ابراز داشت: وظیفه روحانیون و طلاب حوزه علمیه به‌عنوان سربازان جنگ نرم، این است که شبهاتی که توسط معاندان در جامعه پخش و به مردم القا می‌شود را شناسایی و پاسخ دهند.


پایبست خاطرنشان کرد: در سطح جامعه و میدان جنگ نرم، تعدادی به‌ عنوان قشر خاکستری هستند که هر چقدر ما بتوانیم با فعالیت خود این قشر را به زمین خودی یا زمین دشمن هدایت کنیم، به همان اندازه، به اسلام خدمت و یا خیانت کرده‌ایم.


وی همچنین با اشاره به بیانات استکبارستیزانه اخیر امام‌ جمعه بوشهر، گفت: آنچه در این قضیه جالب به نظر می‌رسد، این بود که خود انگلیسی‌ها نسبت به این بیانات، واکنش نشان نداده و سکوت اختیار کردند، اما متأسفانه نوچه‌های آنان در داخل کشور، اقسام توهین و افترا و بی‌حرمتی را علیه نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر به کار بردند.

 

مسؤول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: امروز ما در فضای مجازی با حملات شبانه‌روزی دشمن علیه اعتقادات و ارزش‌هایمان روبه‌رو هستیم و می‌طلبد که طلاب حوزه‌های علمیه، بیش ‌از پیش در جبهه سایبری دست‌ به ‌قلم شده و به شبهات پاسخ دهند./846/203/ب2

ارسال نظرات