۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۳۲۹
امام جمعه شهرضا:

صداقت در رفتار با مردم، همراهی آن‌ها را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان و مجریان امور باید همواره با مردم صادق باشند و به توانایی‌های آن‌ها اعتماد داشته باشند، اگر هموراه بر توان و استعدادهای مردم تکیه کنیم، شاهد بروز تحولات عمیق در تمامی عرصه‌ها خواهیم بود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، ظهر امروز در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شهرضا عنوان کرد: مسجد عالی‌ترین جایگاه اسلام و منشأ خیرات و برکات فراوانی در تاریخ اسلام بوده است.
 
وی تصریح کرد: مساجد در طول تاریخ همواره مظلوم بوده‌اند و کمتر کسی به ارزش و اهمیت واقعی آن‌ها پی برده است و این در حالی است که استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه فرهنگی، مذهبی و اجتماعی موجود در مساجد، می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
 
امام جمعه شهرضا همچنین با تأکید بر لزوم جوان‌گرایی در مدیریت امور مساجد گفت: جوانان منبع انرژی و توان مضاعف هستند و می‌توانند در هر شرایطی بهترین راهکارها را انتخاب و مسائل را به بهترین شیوه مدیریت کنند.
 
حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: در برخی از مساجد افرادی سال‌هاست به اقامه اذان و یا اداره امور مساجد مشغول هستند و حاضر نیستند جایگاه اجرایی خود در فعالیت‌های مسجد را به دیگران واگذار کنند، قصد این افراد مسلماً خیر است اما استمرار حضور آن‌ها بدون اینکه اجازه فعالیت به دیگران بدهند، بیش از آنکه سازنده باشد مخرب است.
 
وی گفت: جوانان و نوجوانان، تخصص‎ها و توانمندی‌های علمی بسیار خوبی دارند که حل مسائل و مشکلات مسجد و همچنین محلات شهرها و مناطق مختلف کارآمد است و با توجه به نقش کلیدی مساجد در طرح مشکلات و پیگیری حل مسائل، لازم است، مساجد را به محلی برای بروز استعدادهای نسل جوان و نوجوان تبدیل کنیم.
 
امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خودف با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح این شهرستان گفت: شهرستان شهرضا ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجهی در عرصه های مختلف دارد که می‌تواند به عنوان خوراک فرهنگی مناسبی در اختیار فعالان فرهنگی مساجد قرار گیرد.
 
حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به گونه‌ای سازماندهی و مدیریت شوند که، بستر و زمینه مناسبی برای حضور و تلاش کلیه افراد و گروه‌های اجتماعی داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که دلسوزان عرصه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باید انجام دهند، آسیب شناسی در مورد میزان حضور مردم، به ویژه جوانان در مساجد است، باید از تجربه مساجدی که توانسته‌اند زمینه حذب شمار بیشتری از مردم به ویژه نسل جوان را فراهم کنند، استفاده شود.
 
امام جمعه شهرضا تأکید کرد: افراد باید بدانند فرصت‌هایی که برای خدمت گذاری به مردم در اختیار دارند، یک موهبت الهی است و باید با ارائه بهترین خدمات به مردم، شکرگزار آن‌ باشند، اگر مسؤولیتی در یک محیط مذهبی مثل مسجد به فرد یا افرادی داده شد، این مسأله به علت علاقه‌ای است که خداوند به آن‌ها داشته است و باید قدردان موقعیت ایجاد شده باشند.
 
حجت الاسلام یعقوبی در پایان، گفت: مسؤولان و مجریان امور باید همواره با مردم صادق باشند و به توانایی‌های آن‌ها اعتماد داشته باشند، اگر هموراه بر توان و استعدادهای مردم تکیه کنیم، شاهد بروز تحولات عمیق در تمامی عرصه‌ها خواهیم بود./868/202/ب3
ارسال نظرات