۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۲۱۳۹۷
حجت‌الاسلام شهیدی:

شهدا با اهدای جان، به ما زندگی بخشیدند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا، ایثارگران و جانبازان آسایش خود را از دست دادند تا به ما آرامش بخشیدند، شهدا سوختند تا به دیگران حیات، روشنی و زندگی ببخشند.
حجت الاسلام محمدعلي شهيدي محلاتي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعد از ظهر امروز در مراسم تعویض پرچم مزار شهدا با پرچم کربلا که در بهشت زهرا (س) قطعه شهدا (44) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: در روز مهمانی لاله‌ها از شما خانواده‌ها، والدین، همسران و فرزندان شهدا که در این مراسم شرکت کردید تشکر می‌کنم.

 

وی افزود: از همه عزیزانی که در سراسر کشور برای بزرگداشت مراسم مهمانی‌لاله‌ها به گلزار شهدا مراجعه کردند نیز تشکر می‌کنم.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به ‌آیه‌ای از قرآن کریم، عنوان کرد: هرکس بخواهد کسب و کار یا تجارتی شروع کند به سه عامل خریدار، فروشنده و سرمایه نیاز دارد این مثلت برای تجارت لازم است.

 

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند: ای مومنان آیا علاقه‌مند هستید که من شما را به تجارتی رهنمود دهم که سود فراوانی برای شما دارد آن تجارت ایمان به خدا، رسول او و مجاهده کردن در راه خدا با مال و جان است.

 

وی گفت: سرمایه تجارت الهی با جان و مال است فروشنده آن عزیزانی هستند که در راه خدا جهاد می‌کنند و خریدار آن خداوند است، ما امروز آمدیم با این عزیزانی که این تجارت بزرگ را انجام دادند بیعت مجدد کنیم.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در بهشت زهرا 30 هزار شهید آرمیدند که از این میان 4 هزار 275 نفر آنها شهدای گمنام هستند، ما آمدیم اعلام کنیم که ای شهدا شما همیشه زنده هستید و راه شما ادامه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: قرآن می‌فرماید شهدا همیشه زنده هستند و زنده وارد محشر می‌شوند و ناظر بر اعمال دیگران هستند که چه کسانی در مسیر عشق به شهادت گام برمی‌دارند.

 

وی بیان داشت: ما آمدیم که بگوییم ای شهدا راه شما ادامه دارد چرا که آرامش امروز ما در بین این همه کشورهای آشوب‌زده که بر آنها ناامنی حاکم است مدیون خون پاک شما است، امروز ما آنچه از آسایش، استقلال، آزادی، پیشرفت و تکامل داریم همه و همه به برکت مجاهدت‌های شما است.

 

حجت‌الاسلام شهیدی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره سفارش کردند که به دیدار خانواده شهدا بروید و با آنها دیدار کرده و به خاطر صبر و شکیبایی در نبود فرزندانشان، تشکر کنید.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرح این سوال که وظیفه ما در مقابل خانواده شهدا چیست، بیان داشت: شهدا راه شهادت یعنی اوج ایثارگری را انتخاب کرده و به کمال سعادت رسیدند، ما در مقابل خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران همه مدیون هستیم و وظیفه داریم نگذاریم این عزیزان فراموش شوند.

 

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم از فرزندان شهدا همچون فرزندان خود مراقبت کنیم، گفت: عده‌ای ناآگاهانه می‌گویند هر چه هست برای خانواده شهدا است حال اگر یک سهمیه‌ای از دانشگاه یا معافیت سربازی برای خانواده شهدا قرار داده شده است چرا افرادی را که 30 سال روی ویلچر نشستند یا روی تخت آسایشگاه‌ها افتادند مد نظر قرار نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: شهدا، ایثارگران و جانبازان آسایش خود را از دست دادند تا به ما آرامش بخشیدند شهدا سوختند تا به دیگران حیات، روشنی و زندگی ببخشند، بنابراین تا هستیم باید با آنها بیعت کنیم که در مسیرشان گام برداریم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله این امانتی را که شهدا به دست ما دادند پاس نهاده و به دست صاحب حقیقی آن خواهیم سپرد./807/202/ب1

ارسال نظرات