۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۴۴۹

وجود 426 کانون فرهنگی و هنری مساجد در تهران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران گفت: در شهر تهران حدود 3 هزار مسجد شناسنامه‌دار وجود دارد که از این سه هزار مسجد، 426 مسجد کانون فرهنگی و هنری دارند.
مسجد مسجد

حجت‌الاسلام سید احمد چاووشی‌نسب، مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: از جمله وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، مسجد سنگر انقلاب است و مردان و زنان از کودک و نوجوان و جوان تا بزرگسالان باید در آن حضور یابند تا از اثرات نورانی و پرخیر و برکت آن استفاده لازم را ببرند.

 

وی افزود: در همین راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات، مسؤولان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر مسجدی، مخاطبان خود را جذب و تحت آموزش‌های لازم قرار می‌دهد.

 

مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی زن و مرد هر دو در مسجد حضور پیدا می‌کنند، کانون‌هایی با محوریت بانوان در مساجد وجود دارد که مدیر، استاد و عاملان آن را خانم‌هایی اعم از طلاب و دانشجو تشکیل می‌دهند که اقدامات فرهنگی شایسته و خوبی تا کنون انجام دادند و گزارشات آن موجود است.

 

حجت‌الاسلام چاووشی‌نسب با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی این کانون‌ها، اظهار داشت: از جمله برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد در حوزه آموزش‌های مختلف قرآنی مانند تفسیر، قرائت، حفظ، روخوانی و روانخوانی است.

 

وی بیان داشت: در حوزه تحکیم خانواده و تعالی آن آموزش مهارت‌های لازم برای گروه‌هایی از جوانان در شرف ازدواج یا ازدواج کرده در کانون فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود که با عناوین درسی طراحی شده در مناطق مختلف تهران این کلاس‌ها برگزار شده و شرکت‌کنندگان خوبی دارد.

 

مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، ابراز کرد: همچنین در برخی کانون فرهنگی هنری مساجد تهران مهارت‌های تخصصی مانند گلدوزی، قالی‌بافی، کلاس‌های تقویت درسی، نیز آموزش داده می‌شود، حتی در برخی کانون فرهنگی هنری مساجد برنامه‌های تخصصی ورزش آموزش داده می‌شود، و فعالیت‌های تفریحی و زیارتی نیز دارند.

 

حجت‌الاسلام چاووشی‌نسب ابراز کرد: در برخی کانون فرهنگی هنری مساجد در خصوص مهدویت، عرفان‌های نوظهور یا شیطان‌پرستی کانون‌های تخصصی داریم که افراد را تحت آموزش قرار داده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهند تا جوانان آگاهی و بصیرت مورد نیاز خود را کسب کنند.

 

وی افزود: در شهر تهران حدود 3 هزار مسجد شناسنامه‌دار وجود دارد که از این سه هزار مسجد 426 مسجد کانون فرهنگی و هنری دارند که بخشی از این کانون ها تخصصی هستند، مانند کانون تخصصی ایثار و شهادت، مهدویت، قرآن و عترت، پژوهش، آموزش، ورزش، یا برنامه‌های گروهی مانند گروه های سرود وجود دارد.

 

مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، ضمن توصیه‌ای خطاب به مردم گفت: با توجه به تاثیرگذاری عمیق در مسجد از صدر اسلام تا به حال، در رشد و پیشرفت همه جانبه مسلمانان، از مردم عزیز کشورم درخواست می‌کنم ارتباط خود را با مساجد بیشتر و پررنگ‌تر کنند چرا که اینگونه امنیت فرهنگی و مذهبی نوجوانان و جوانان ما افزایش خواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام چاووشی‌نسب خاطرنشان کرد: مسؤولان توصیه می کنم که مساجد را بیشتر مورد توجه دهند با توجه به اینکه اثرات مثبت مسجد در جامعه اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست، در صدر اسلام و اوایل انقلاب مسجد مرکز سیاست، تربیت، تعلیم و تربیت، آموزش نظامی و رزمی بود، بنابراین با توجه هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و نظام، پشتیبانی و حمایت مسؤولان از فعالیت‌های مسجد امری ضروری است./807/302/ب1

ارسال نظرات