۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۴۸۶
مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران:

فرزندان حضرت زهرا در طول تاریخ نظیر ندارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، گفت: حضرت زهرا(س) بر اساس دستورات دین مبین اسلام چنان فرزندانی را تربیت کردند که در طول تاریخ نمونه و نظیر ندارند.
مراسم شهادت حضرت زهرا در حرم رضوي برگزار مي شود

حجت‌الاسلام سید احمد چاووشی‌نسب مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: بدون شک شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) با آن همه فضایل و کرامات بی‌بدیل الگوی بسیار مناسب برای تمام انسان‌ها درهمه عصرها بوده، هست و خواهد بود.

 

وی افزود: شخصیت‌ حضرت‌ فاطمه زهرا(س) همچون اقیانوسی چنان ژرف و عمیق است که هیچ کدام از ما را یارای آن نیست که این بانوی مکرمه را آنگونه که شایسته ایشان است بشناسیم، اما درعین حال همه انسان‌ها به خصوص شیعیان وظیفه دارند در حد وسع فهم و درک خود نسبت به حضرت زهرا(س) این دردانه عالم هستی شناخت پیدا کرده و از ایشان الگوگیری نمایند.

 

مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) عنوان کرد: یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) این بود که حریم همسر خود حضرت امیرمومنان علی(ع) را به شایستگی رعایت می‌کردند ایشان هیچ‌گاه از همسر خود تقاضا یا خواهش دنیوی نکردند که مبادا همسرشان تهی‌دست بوده و دچار خجالت شوند، این یک نمونه الگوگیری بسیار مهم است که اگر زنان و مردان ما آن را رعایت کنند در گرمی کانون خانواده آنها بسیار موثر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام چاووشی‌نسب با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بر اساس دستورات دین مبین اسلام چنان فرزندانی را تربیت کردند که در طول تاریخ نمونه و نظیر ندارند، بیان داشت: اگر حضرت مریم(س) یک عیسی مسیح(ع) به جهان ارزانی داشت حضرت فاطمه(س) حداقل یازده انسان کامل همچون ‌مسیح(ع) به جامعه بشری تحویل داده است که آخرین آنها منجی جهان و بشریت خواهد بود.

 

وی افزود: یک نمونه از تربیت دینی فرزندان توسط حضرت زهرا(س) برای عبادت، بیدار نگه داشتن آنها در شب قدر است به گونه‌ای که آنها را روز پیش به کم خوردن و استراحت لازم تشویق می‌کردند تا بتوانند شب قدر شب‌زنده‌داری کنند، مساله‌ای که امروز بیشتر مردم حتی درباره نوجوانان و جوانان خود به این امر توجه ندارند.

 

مسؤول امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا(س) به همه گام برداشتن و مجاهدت در مسیر الهی را آموزش می‌دهد که با برنامه‌ریزی لحظه‌ای از عمر خود را به بیهودگی صرف نکردند.

 

حجت‌الاسلام چاووشی‌نسب ابراز کرد: زندگی ساده و حتی ازدواج حضرت زهرا(س) با امیرمومنان علی(ع) که از نظر مالی ثروتمند نبودند سبب شد سنت ازدواج بزرگزادگان و ثروتمندان با یکدیگر شکسته شود، و حتی دفاع حضرت زهرا(س) از امیرمومنان علی(ع) در خصوص جانشینی پیامبر(ص) دفاع از ولایتمداری و اصل اسلام بود و علت شخصی و فردی نداشت.

 

وی با اشاره به این نقل از حضرت زهرا(س) که برای زن مسلمان شایسته است نه او مرد نامحرم را ببیند و نه مرد نامحرم او را ببیند، خاطرنشان کرد: این نقل هرگز به مفهوم انزوا و گوشه‌نشینی زن مسلمان نیست بلکه به این معنا است که زن باید در فعالیت‌های اجتماعی به گونه‌ای مقررات اسلامی را رعایت کند که سبب نگاه حرام نامحرمان به خود یا نگاه حرام خود به نامحرم نشود./807/302/ب3

ارسال نظرات