۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۵۶۰
مسؤول حقوقی اداره کل بنیاد شهید اصفهان:

اصفهان دارنده 10 درصد از شهدای کشور است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حقوقی اداره کل بنیاد شهید اصفهان گفت: در کشور ۲۳۰ هزار شهید وجود دارد که ۱۰ درصد آن‌ها مربوط به استان اصفهان هستند.
شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا باقری، مسؤول حقوقی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، صبح امروز در جمع مردم شهرضا اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، بالای هر نیکی، نیکی دیگری است تا آنگاه که مرد در راه خدا کشته شود، چون در راه خدا کشته شد بالاتر از این نیکی و ارزش، ارزش دیگری نیست.

 

وی با بیان این مطلب که شرافتمندانه‌ترین و بهترین مرگ، شهادت در راه خدا است، اظهار کرد: عاشقان شهادت در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی شهدایی بودند که در گذشته به شهادت رسیدند و دنباله رو آن‌ها در زمان حال جوانانی هستند که برای دفاع از حرم به فیض رفیع شهادت نائل می‌شوند.

 

مسؤول حقوقی اداره کل بنیاد شهید اصفهان تأکید کرد: باید فرهنگ سازی کنیم و فرهنگ شهادت و ایثارگری را در جامعه ترویج دهیم، باید خانواده شهدا را تکریم، آثار و خاطرات شهدا را مکتوب و جوانان را با سیره شهدا آگاه کنیم.

 

حجت الاسلام باقری خاطر نشان کرد: امام (ره) از دوران قبل از پیروزی انقلاب دغدغه اشخاصی را داشتند که در زندان‌های طاغوت بودند و یا به شهادت رسیدند، ایشان هماره تأکید کردند که باید یاد و خاطره شهدا را گرامی نگه داریم.

 

وی با بیان اینکه امام (ره) هماره دغدغه خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در دوران قبل و بعد از انقلاب داشتند، بیان کرد: یکی از سفارشات دائمی امام (ره)، تأکید در مورد رعایت حقوق و توجه به خانواده‌های ایثارگران بود.

 

مسؤول حقوقی اداره کل بنیاد شهید اصفهان با بیان این مطلب که خانواده شهدا و ایثارگران ولی نعمتان انقلاب هستند، اظهار کرد: در همه عرصه‌ها پیشرفت‌های قابل توجه ای داشتیه‌ایم و یکی از مصادیق بارز آن، امنیت فراگیری است که در کشور وجود دارد، پیشرفت‌هایی که حاصل شده نتیجه خون شهدا است.

 

حجت‌الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود بیش از 40 فرمانده شهید در شهرضا افزود: در این شهرستان، بیش از 400 دانشجو از خانواده‌های ایثارگر نیز وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: در استان اصفهان سه خانواده 6 شهیدی، سه خانواده 5 شهیدی، 7 خانواده 4 شهیدی، 59 خانواده 3 شهیدی، 542 خانواده 2 شهیدی وجود دارد.

 

مسؤول حقوقی اداره کل بنیاد شهید اصفهان در پایان، گفت: در کشور 230 هزار شهید وجود دارد که 10 درصد آن‌ها مربوط به استان اصفهان هستند./868/202/ب1

ارسال نظرات