۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۶۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ فاطمی، باید در سبک زندگی ما وارد شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صابری اراکی درباره ابعاد مهندسی فرهنگی حضرت زهرا(س) با توجه به نیاز امروز جامعه و خانواده ها، گفت: زمانی که فرهنگ فاطمی معرفی و نورانیت زهرا وارد خانه هایمان شود، نورهای غرب خاموش می شود.
حجت الاسلام صابري اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه در شب شهادت فاطمه زهرا در مسجد جامع نجف آباد، به تشریح ابعاد مهندسی فرهنگی زندگی حضرت زهرا پرداخت و گفت: امروز دشمنان در تهاجم جنگ نرم و شبیخون فرهنگی به دنبال تغییر مهندسی فرهنگی جامعه هستند تا ذائقه ها را در تمام موارد تغییر دهند.

 

تغییر مهندسی فرهنگی جامعه، هدف اصلی دشمن در جنگ نرم است

وی درباره اهمیت بررسی ابعاد مهندسی فرهنگی ائمه اطهار و حضرت فاطمه(س) افزود: منبر تنها تریبون همیشه زنده تاریخ است و باید بالای منبرها در مقابله با این تهاجمات مقابله کرد و زمانی که فرهنگی فاطمی معرفی شود و نورانیت زهرا وارد خانه هایمان شود، نورهای غرب خاموش می شود و متاسفانه این کوتاهی از ما است که این نورهای غرب چنین در جامعه جولان می دهد.

 

حجت الاسلام صابری اراکی مشارکت در امور زندگی را یکی از ابعاد مهندسی فرهنگی زندگی حضرت زهرا(س) برشمرد و بیان داشت: حضرت زهرا با وجود آنکه دخت نبی اکرم بود و حتی فضه نیز به عنوان کنیز در منزل حضرت بود، باز حضرت در تمام امور زندگی مشارکت داشتند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در بعضی از خانواده ها شیوه زندگی به گونه ای شده که هیچ رحم و مروتی نسبت به مستخدمین منزل صورت نمی گیرد و این گونه رفتارها برای کسی که در مجلس عزای حضرت زهرا می‌آید و دانش آموخته مکتب فاطمی می شود، زیبنده نیست.

 

در مهندسی فرهنگی فاطمی، حجاب در کنار عفت است

استاد حوزه و دانشگاه دومین بعد مهندسی فرهنگی حضرت زهرا را نحوه تربیت فرزندان بیان کرد و گفت: خطبه خوانی حضرت زهرا در مسجد، بیدار نگاه داشتن فرزندان برای احیاء شب های قدر، سبب تربیت فرزندانی شد که کاخ یزید را سرنگون کرد و زینب از دانشگاه فاطمه فارغ التحصیل شد که آن گونه در واقعه کربلا از ولایت دفاع کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز در تربیت فرزندان تنها ظاهر مهم شده در حالی که تنها رنگ زندگی زهرا، رنگ خدایی بود و حجاب و عفت فاطمه اینها را یاد می دهد که وقتی طراحی فرهنگی شود، دیگر حجاب به دور از عفت در جامعه دیده نمی شود.

 

حجت الاسلام صابری اراکی نظم و انضباط را مشخصه سوم مهندسی فرهنگی زندگی زهرا بیان کرد و افزود: سراسر زندگی حضرت زهرا بر پایه نظم بود حتی در زمان شهادت نماز شب ترک نشد، و به گونه ای فرزندان را تربیت کرده بودند که همیشه اول رضایت خداوند بعد احسان به دیگران سرلوحه زندگیشان باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت: در مهندسی فرهنگی و نحوه تربیت فرزندان، مادر باید به گونه ای رفتار کند که اگر درآمد خانواده کم بود، انتظار خانواده بیشتر از درآمد شوهر نباشد و بچه ها را با درآمد همسر تطبیق دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه درباره بعد دیگر مهندسی فرهنگی زندگی حضرت زهرا بیان داشت: تبعیت کامل از حضرت علی(ع) که متاسفانه الان در بیشتر موارد در خانواده ها شوخی گرفته می شود و حضرت چنان مطیع حضرت علی(ع) بودند، که دو خلیفه اول برای ملاقات با حضرت زهرا، علی را واسطه قرار دادند و گاهی باید شما خانمها این لیاقت را در مرد ایجاد کنید.

 

وی با اشاره به تهاجمات جنگ نرم دشمنان به ویژه در شبکه های اجتماعی گفت: دشمنان تمام توان خود را برای نابودی فرهنگ اسلامی به کار بسته اند و در سخت ترین شرایط تحریم، که حتی دارو را برای ایران تحریم کرده بودند، این وسایل وارد کشور می شد و این وسایل چیزی جز ابزار شبیخون فرهنگی دشمنان نیست که فروپاشی بنیاد خانواده ها را نشانه گرفته است./1306/202/ب1

ارسال نظرات