۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۲۱۷۱۲
امام جمعه شهرضا:

ولایت فقیه، محور اصلی ایجاد وحدت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: ولایت فقیه، اصل مترقی قانون اساسی و محور فعالیت‌های انجام گرفته در کشور است، مردم نیز همواره حمایت قاطع و بی چون و چرای خود را از ولایت فقیه اثبات کرده‌اند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرضا، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، با اشاره به فعالیت قانونی گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در این شهرستان عنوان کرد: وحدت کلمه، مهم‌ترین نیاز کشور در هر زمانی بوده است، مردم و اقشار مختلف جامعه، گروه‌های سیاسی و مسؤولان باید با توجه به موازین قانونی و بر اساس اصول اسلامی و اخلاق دینی، در جامعه عمل کنند.

وی تصریح کرد: سلایق همه افراد در موارد مختلف متفاوت است اما باید توجه داشته باشیم که همه افراد برادران دینی هستند و نباید اجازه دهیم اختلاف سلیقه‌ها به اختلافات و دودستگی‌ها تبدیل شود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: آنچه که تاکنون بر رفتار گروه‌های سیاسی در شهرضا حاکم بوده، رفاقت و دوستی و توجه به اصول قانونی در رقابت‌های سیاسی بوده است و تاکنون هیچ‌گونه رفتار ضد قانونی که منجر به ایجاد تنش و اختلاف شود، از سوی این گروه‌ها مشاهده نشده است.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: قانون اساسی منشور ملی جامعه ماست، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بی نظیر است زیرا نویسندگان قانون اساسی پس از بررسی تمامی قوانین اساسی جهان و شناخت نقاط قوت و ضعف آن‌ها، با توجه به موازین اسلامی، این قانون مترقی را وضع کردند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، همانند سایر ممالک دنیا، قانون اساسی، نمایان‌گر خواسته‌ها و آرمان‌های همه ملت ایران است، این در حالی است که مردم اساس نظام را ایجاد و در تمامی ادوار تاریخ انقلاب نیز از آن، قاطعانه حمایت کرد‌ه‌اند.

وی، ولایت فقیه را اصل مترقی و رکن اصلی قانون اساسی جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار کرد: این اصل مترقی محور فعالیت‌های انجام گرفته در کشور است، مردم همواره حمایت قاطع و بی چون و چرای خود را از ولایت فقیه اثبات کرده‌اند و اگر افرادی خواسته‌اند بدون توجه به این اصل اقداماتی را انجام دهند، بلافاصه از سوی تمامی اقشار مردم ایران، طرد شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص اقدامات انجام شده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و رسالت اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز، احیای این سنت فراموش شده الهی در جامعه اسلامی است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرضا تصریح کرد: اگر هر فردی بداند که رفتار او در انظار عمومی، از سوی دیگران مورد بررسی قرار می‌گیرد، هرگز اقدامات خلاف شرع یا قانون انجام نمی‌دهد.

حجت الاسلام یعقوبی در پایان گفت: ولایت فقیه، اصل مترقی و محور فعالیت‌های انجام گرفته در کشور است، مردم نیز همواره حمایت قاطع و بی چون و چرای خود را از ولایت فقیه اثبات کرده‌اند./868/202/ب1

ارسال نظرات