۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۲۱۷۱۵
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان:

ارزش‌های الهی در سایه تبعیت از ولایت محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: همه قوام امت اسلامی به حفظ ولایت است و همه ارزش‌های الهی در سایه تبعیت از ولی و پیشوا و امام محقق خواهد شد.
حجت الاسلام باطني

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) و لزوم الگو برداری از زندگی ایشان، گفت: یکی از زوایای برجسته زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در دوران حیات شریفشان ولایت پذیری و ولایت مداری است، چه در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) چه در روزهای پس از ارتحال پیامبر اعظم(ص) حضرت فاطمه(س) نشان دادند که بحث ولایتمداری و پیروی از امام زمان و دفاع از رهبر و پیشوای الهی یک رکن و اصل در زندگی هر مسلمانی است، حتی اگر او تنها یادگار پیامبر خدا باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان حمله و هجوم به امام زمانشان در دوران پر فتنه پس از سقیفه و حمله به خانه ایشان، همه هم و غم فاطمه زهرا(س) دفاع از شوهرش نبود بلکه دفاع از امام زمانشان بود، در آن خطبه معروف فدکیه هم که سند افتخاری است برجامانده از این بانوی بزرگ، فرازهای مهمی در این جهت وجود دارد که باید توجه همگان را به این فرازهای نورانی جلب کرد.

 

اطاعت از ولایت موجب ایمن شدن جامعه می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به بخش‌هایی از خطبه فدکیه، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در بخشی از خطبه فدکیه می‌فرماید: خداوند سبحان امامت ما را مایه انتظام بخشی و نظم پیدا کردن جامعه قرار داد و اطاعت ما را باعث ایمن شدن از تفرقه و پراکندگی امت اسلامی قرار داده است. به همین جهت تمام هم و غم فاطمه زهرا این بود که پرچمداری امت اسلامی در اختیار کسی قرار بگیرد که به واقع شایسته جلوداری و زعامت و رهبری جامعه را داشته باشد و با وجود علی ابن ابی طالب این زعامت و پیشوایی باید در اختیار ایشان قرار می‌گرفت.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه باید ببینیم اگر حضرت زهرا(س) در جامعه ما بودند ما را به سمت کدام پرچم سوق می‌دادند، اظهار کرد: باید ببینیم ایشان کدام نشان و علامت را برای جلوداری امت اسلامی معرفی می‌کردند، به یقین بیرقی که فرزند آن بزرگوار امام عصر(عج) به اهتزاز درآوردند و در دوران غیبت در زمان حاکمیت حکومت اسلامی، پرچمی که جانشین و نائب برحقشان، ولی فقیه زمان در دست دارند همان بیرقی بود که حضرت فاطمه زهرا(س) ما را به سمت آن هدایت می‌کردند.

 

حضرت زهرا شهیده راه ولایت هستند

وی با اشاره به لزوم اهتمام وعاظ و فضلای حوزه در مجالس عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) به تبیین تفکر و راه حضرت زهرا(س) و ولایتمداری ایشان، ابراز کرد: لازم است در مجالس وعظ و خطابه برای مردم تبیین شود که فاطمه زهرا شهید راه ولایت است، همه قوام امت اسلامی به حفظ ولایت است، همه ارزش‌های الهی در سایه تبعیت از ولی و پیشوا و امام محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به لزوم تبعیت از ولی فقیه اشاره کرد و گفت: باید در شرایط کنونی همه به سمت مقام معظم رهبری دست دراز کنیم که راه نجات ما و امت اسلامی و سرافرازی و سربلندی کشور عزیزمان در ذیل این حقیقت آشکار نهفته است و لازم است همه در سایه ولایت و تبعیت از ولایت قرار بگیریم تا کشورمان از گزند دشمنان و بدخواهان در امان باشد./1304/

ارسال نظرات