۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۳۲۱۸۱۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مجذوب‌تر از حضرت زهرا به خداوند در عالم وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند با آن مایه‎هایی که در وجود نازنین حضرت زهرا(س) بود ایشان را جذب خود کرد و شدت اتصال جاذبه زهرا(س) به خدا در کلام رسول خدا که فرمودند زنی در این عالم مجذوب‌تر از زهرا(س) به خدا وجود ندارد، مشخص می‌شود.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد محمدی تهران برگزار شد، گفت: جذب، به معنای کشش و کشیدن است.

 

استاد حوزه علمیه درباره جاذبه‌های درونی انسان‌، گفت: حسن خلق توفیق الهی به انسان است و موجب جذب و اثرگذاری بر دیگران می‎شود.

 

وی با اشاره به شخصیت عظیم الشأن پیامبر اکرم(ص)، ابراز کرد: خداوند فرمودند ای حبیب من اگر تو عبوس و سنگ دل بودی هیچ کس در حول محور تو جمع نمی‌شد؛ خلق الهی پیامبر(ص)، دیگران را مجذوب خود کرد.

 

استاد حوزه علمیه الگوبرداری و دوست داشتن پیامبر(ص) را سرمایه همه مسلمانان دانست و گفت: پیامبر(ص) قوی‌ترین حوزه جاذبه انسانی بود در حالی که عموی پیامبر(ص) ذره‌ای به ایشان جذب نشد و این به دلیل آن بود که در وجود عموی پیامبر(ص) هیچ عاملی برای جذب شدن وجود نداشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: وجود درونی حضرت علی(ع)، میثم تمار را که ایرانی و غلام بود مجذوب خود کرد و جذب تمار به حضرت علی(ع) به جایی رسید که هیچ عاملی نمی‌توانست مانع اتصال جذب و محبت میثم به حضرت علی(ع) شود.

 

وی عنوان کرد: افرادی که مجذوب خداوند هستند در بلاهای الهی صبورانه با آنان روبرو می‌شوند و بلاها و امتحانات الهی به کامشان تلخ نمی‌آید.

 

استاد حوزه علمیه گفت: تمام شفاعت کنندگان در قیامت شفاعتشان شامل افرادی که دافعه الهی دارند نمی‎شود مگر اینکه جاذبه الهی نصیب او شود که دیگر هیچ کس نمی‎تواند مانع جذب او شود.

 

این مفسر قرآن کریم گفت: خداوند با آن مایه‎هایی که در وجود نازنین حضرت زهرا(س) بود او را جذب خود کرد شدت اتصال جاذبه زهرا(س) به خدا در کلام رسول خدا که فرمودند زنی در این عالم مجذوبتر از زهرا(س) به خدا وجود ندارد ،مشخص می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: کسی که حداقل ایمان و تقوای فاطمی را داشته باشد به این رشته جذب ملحق می‎شود./813/202/ب1

ارسال نظرات