۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۹۳۷
فاطمیه(22)

تلاش حضرت زهرا ایجاد یک جامعه قرآنی بر محور ولایت امام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت زهرا(س) همواره می فرمودند که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم که یکی از آنها انس با قرآن است، گفت: عمل به آموزه های قرآن و انس و محبت نسبت به آن از مهم ترین خواسته های حضرت زهرا(س) از شیعیانشان است و ایشان برای ایجاد یک جامعه قرآنی بر محور ولایت امام(ع) به شهادت رسیده و رنج های زیادی را تحمل کردند.
فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خلج، شامگاه امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که حضرت زهرا(س) همواره می فرمودند که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم که یکی از آنها انس با قرآن است، گفت: عمل به آموزه های قرآن و انس و محبت نسبت به آن از مهم ترین خواسته های حضرت زهرا(س) از شیعیانشان است و ایشان برای ایجاد یک جامعه قرآنی بر محور ولایت امام(ع) به شهادت رسیده و رنج های زیادی را تحمل کردند.


وی با اشاره به این که حضرت رسول(ص) در میان مردم دو میراث گرانبها برای هدایت گذاشتند که ائمه(ع) و قرآن از آن جمله است، افزود: معصومین(ع) الگوی همه زنان و مردان بوده و بانویی چون حضرت زهرا(س) تنها الگویی برای زنان و ائمه اطهار(ع) تنها الگویی برای مردان نیستند، بلکه اینها الگوهای کاملی برای همه بشریت هستند.


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که قرآن کریم به تمام معنا اهل بیت(ع) را بهترین برای مسلمانان معرفی می کند، تصریح کرد: قرآن اهل بیت(ع) را تأیید کرده و اهل بیت(ع) هم بهترین معلمان قرآن برای بشریت هستند.

 

حجت الاسلام خلج با اشاره به زنانی که در قرآن کریم به عنوان الگوهایی برای انسان ها معرفی شده اند، تصریح کرد: حضرت آسیه و حضرت مریم(س) به عنوان زنانی مؤمن الگویی برای همه انسان ها معرفی می شوند و همچنین سرنوشت همسر حضرت نوح و حضرت لوط(ع) به عنوان دو زنی که در خانه پیامبران الهی حضور داشتند و کافر شدند، در قرآن ذکر شده است.


وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) ادامه داد: اگر می خواهیم ببینیم چه اندازه نسبت به حضرت زهرا(س) محبت داریم، باید ببینیم چه اندازه از سیره این بانو تبعیت می‌کنیم و از آن جایی که این بانو نسبت به تلاوت قرآن کریم، نظر به چهره مبارک نبی اکرم(ص) و انفاق علاقه خاصی داشتند باید ببنیم ما نیز تا چه اندازه به این امور علاقه‌مند بوده و نسبت به آن انس داریم.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم تمام نیازهای انسانی را پاسخ گفته و برای تمام مشکلات راهکار ارائه کرده است، یادآور شد: دلیل این که در جامعه امروزی ما مشکل وجود دارد، این است که نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) بی‌تفاوت هستیم./968/
202/ب2

ارسال نظرات