۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۲۱۹۷۷
با حضور آیت الله علم الهدی؛

بانوان فاطمی در مشهد تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از 10 بانوی فاطمی و رونمایی از کتاب «قاف تا قاف» یادنامه شهید منا حاجی حسنی کارگر با حضور آیت الله علم الهدی در مشهد برگزار شد.
سيره فاطمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تجلیل از بانوان فاطمی و رونمایی از کتاب دوشنبه شب با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در فرهنگسرای زیارت برگزار شد.


وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد در این مراسم با بیان این که قرآن الگویی از زندگی حضرت فاطمه(س) را در اختیار ما قرار داده است، گفت: جا دارد این امر که به چه میزان از این تابلویی که قرآن از زندگی این بانوی بزرگوار در اختیار ما قرار گرفته است، را مورد توجه قرار دهیم.


وی با اشاره به سوره انسان، تصریح کرد: در این سوره از قرآن کریم خداوند حضرت فاطمه(ص) را به ما معرفی می کند که در حالی که سه روز روزه بودند، افطاری خود را به مسکین می دهند و این کار خود را به خاطر ترس از قیامت بیان می کنند.


معاون فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) از مستضعفین دفاع کرده و نخبگان را به حرکت در این راستا دعوت می کند، اظهار کرد: مراسم های ما باید برای ترویج این جنبه از زندگی ایشان باشد.


جلیلی با انتقاد از برخی که با برگزاری مراسم های پرتجمل فاطمی دم از فاطمی بودن می زنند، بیان کرد: برخی زندگی اموی را در پیش گرفته اند در حالی که کوچک ترین دغدغه مظلومان در جهان و کشور را ندارند، دیگران را به بی ولایی بودن متهم می کنند و خود را فاطمی می دانند، این افراد با برگزاری مراسم پرتجمل فاطمی بویی از روح فاطمی نبرده اند.


وی به توجه و الگوگیری از زندگی فاطمی تأکید و خاطرنشان کرد: امید که به حقیقت زندگی فاطمه در پرتو علما و فقها دست پیدا کنیم و آن ها را الگو در زندگی قرار دهیم همچنین معارفی را که این بزرگوار بیان کرده است را عمیق تر بفهیم و در ساحت های مختلف زندگی نه تنها باور بلکه به آن ها التزام داشته باشیم.


گفتنی است در این مراسم از 10 بانوی فاطمی که در حوزه های مختلف براساس الگوگیری از حضرت فاطمه(س) موفقیت هایی داشته اند، تجلیل شد.


خاطرنشان می شود از کتاب «قاف تا قاف» یادنامه شهید منا حاجی حسنی کارگر نیز رونمایی شد./1310/202/ب1

ارسال نظرات