۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۲۲۰۰۳
صلاحی:

تمام فعالیت‌های قرآنی شهرداری رایگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: در بخش فعالیت های قرآنی کلاس های قرآن رایگان در فرهنگسراها برپا شد.
محمود صلاحي

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نشست خبری مهم ترین اقدامات این سازمان در سال 1394 را تشریح کرد  و گفت: در یک سال گذشته اتفاقاتی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری افتاد امسال گزارش عملکرد متفاوتی داریم که این گزارش در دفترچه ای، فروردین ماه به دست اصحاب رسانه می رسد، در این دفترچه تمامی عملکرد سازمان در بخش های فرهنگی و هنری با آمار و ارقام ارایه خواهد شد؛ در سال 94 ارتباط ما با رسانه خوب بود اگرچه که مطلوب ما بیشتر از این مقدار است.


 
وی سپس با اشاره به فعالیت های سازمان فرهنگی و هنری در بخش فرهنگ و کتاب، ابراز کرد: در سال گذشته  285 کتابخانه شهر تهران به 82 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران الحاق شد.


 
صلاحی درباره تجهیز باغ کتاب تهران اظهار داشت: باغ کتاب هم فروشگاه کتاب است و هم فعالیت در تمام سطوح سنی برای کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است؛ همه امکانات در این مکان جمع آوری شده است، امیدواریم باغ کتاب تا اردیبهشت ماه آماده بهره برداری شود. باغ کتاب فصل بزرگی از فعالیت های فرهنگی 10 ساله دکتر قالیباف است. تصمیم گیری شده بود که باغ کتاب به نشر شهر سپرده شود.


 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه اندازی شرکت گردشگری در باغ کتاب خبر داد و گفت: این شرکت گردشگری در محل باغ کتاب مستقر است و از سال آینده علاقه مندان به گردشگری را دعوت می کند که در تورهای تهران گردی حضور پیدا کنند.


 
وی افزود: در سال 94 فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه کتاب برپا شد که فعالیت های ویژه ای مثل استقرار شبکه سوم سیما، حضور هنرمندان شاخص و کتابخوانی آنها برای تشویق مردم به کتابخوانی در این فرهنگسرا انجام داد.


 
صلاحی درباره برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» و تغییرات اعمال شده در این نمایشگاه اظهار داشت: ما در دوره اخیر نحوه انتخاب کتاب‌ها را برای مطالعه دانش‌آموزان تغییر دادیم؛ در این دوره ما طی فراخوانی از 180 هزار دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم تهران که در نهایت 130 هزار نفر آنها برای مشارکت در طرح پذیرفته شدند، فهرستی از 2000 عنوان کتاب را برای انتخاب از سوی آنها جهت مطالعه به آنها دادیم، همه این کتاب‌ها به این دانش‌آموزان داده شد و در ادامه پس از برگزاری یک مسابقه، 1200 معلم این دانش‌آموزان را به مراسمی که در برج میلاد برگزار شد، دعوت کردیم و نحوه استفاده دانش‌آموزان را از این کتاب‌ها مورد ارزیابی قرار دادیم که در نهایت 100 نفر انتخاب شدند که 10 نفر آنها با شهردار تهران ملاقات کردند و از او هدیه گرفتند.


 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری خاطر نشان کرد: در هفته کتاب 106 عنوان برنامه با 195 اجرا داشتیم، جشنواره کتابخوانی مجازی، رونمایی از قلب قرآن با خط بریل از جمله این برنامه ها بود.


 
صلاحی سپس به برنامه های سازمان فرهنگی هنری در بخش سینما و تئاتر اشاره کرد و گفت: سوگواره خمسه، جشنواره تئاتر شهر، جشنواره فیلم شهر، گرامیداشت شهدای هنرمند «ملکوتیان صحنه»، اختصاص پردیس سینمای ملت به کاخ جشنواره و حضور فیلم گیتا در جشنواره فجر  از جمله اقدامات ما در حوزه سینما و تئاتر بود،  همچنین  قرار است در جشنواره فجر آینده 2 فیلم بسازیم، در 4 فیلم مشارکت کنیم و 20  فیلم را حمایت کنیم، همچنین در حال  آماده سازی 10 قسمت مستند تهران، انیمیشن و 40 فیلم کوتاه 100 ثانیه ای هستیم.


 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری درباره برنامه های این سازمان در بخش تجسمی اظهار داشت: برپایی کارگاه تصویرگری، نمایشگاه مرواریدهای خاکی، نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان، نمایشگاه پوستر 2 هنرمند خارجی در موزه امام علی(ع) و انتشار ماهنامه ایران کارتون از جمله این اقدامات است.


 
صلاحی سپس درباره برنامه های موسیقیایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: برگزاری جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی، افتتاح مکتب خانه آواز ایران، رونمایی از آلبوم حضرت خورشید از جمله برنامه های موسیقیایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری  در سال 94 بود.


 
برگزاری هفته فرهنگی ایران در مسکو از جمله فعالیت های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود که صلاحی به آنها اشاره کرد و گفت: در بخش فعالیت های قرآنی کلاس های قرآن رایگان در فرهنگسراها برپا شد، همچنین کانون قرآن را راه اندازی کرد و همچنین فروشگاه عرضه محصولات قرآنی در کنار کانون های قرآنی راه اندازی شده است.


 
برگزاری مسابقات قرآنی سراج و محلات، برگزاری ضیافت آسمانی، برگزاری برنامه های دهه کرامت، برنامه هم عهدی با شهدا و ضیافت ستارگان، کشت نهال هم عهدی با شهدا، برنامه نوگلان حسینی و برپایی کانون نوگلان حسینی از جمله برنامه های مناسبتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود که صلاحی آنها را برشمرد.


 
صلاحی اظهار داشت: برگزاری برنامه چهارشنبه هنر، همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی مسابقات تهران کاپ در فرهنگسرای رسانه و جشنواره گل و گلاب در فرهنگسرای اشراق از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سال 94 بود. در مجموع  در بهار 1107 برنامه تابستان 9245، پاییز 1058و زمستان 1044 برنامه اجرا کردیم.


 
وی افزود: در سال 94 2 خانه خانه موزه انتظامی و خانه موزه شهید بهشتی به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اضافه شد. همچنین در این سال میدان امام حسین(ع) به منظور انجام  فعالیت های دینی در اختیار سازمان قرار گرفت.


 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری درباره بودجه این سازمان در سال 95 گفت: بودجه سازمان امسال پایه بالایی ندارد ولی با تدبیر قالیباف و شریفی ما صددرصد بودجه را دریافت کردیم. برای سال آینده افزایش بیش از 60 درصد داشتیم.


 
صلاحی درباره راه اندازی سالن بهمن برای برگزاری کنسرت موسیقی اظهار داشت: در سال آینده حتما در سالن بهمن کنسرت برگزار می شود.


 
وی درباره برپایی کلاس های موسیقی در فرهنگسراهای شهر تهران اظهار داشت: همه فرهنگسراهای ما ظرفیت برگزاری کلاس موسیقی یا تئاتر ندارند هر سالنی که ظرفیت برگزاری کلاس داشته باشد ما در آنجا کلاس آموزش موسیقی برگزار می کنیم.


 
امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری درباره اقدامات موسیقیایی این سازمان گفت: فعالیت های موسیقی در سال 94 بیشتر از سال های گذشته بود؛ سلسله برنامه آوای دوست با حضور سرآمدان برگزار شد، نشست تخصصی ساز تار، کمانچه و سنتور با حضور بزرگان آن رشته برگزار شد. ما حدود 97 کنسرت در فرهنگسراهای سازمان برگزار کردیم یک سوم این کنسرت ها در ارسباران برگزار شد.


 
وی افزود: مکتب خانه آواز ایران از وقتی افتتاح شد سرآمدان آواز در نشستی آیین نامه هایی را برای آموزش مقدماتی و حرفه ای آماده کردند که از تابستان سال 95  اجرایی می شود. همچنین صد سال آواز ایران پژوهشی از میر علی نقی منتشر می شود.


 
امیر عبدالحسینی درباره راه اندازی ارکستر شهرداری گفت: فراخوان ارکستر شهر داده شده است و استاد اسماعیل تهرانی رهبر این ارکستر است؛ ثبت نام ها آغاز شده است در اردیبهشت از ثبت نام شوندگان آزمون می گیرند و در نهایت انتخاب خواهند شد.


 
صلاحی درباره توسعه فیزیکی کتابخانه های شهر تهران گفت: همزمان با توسعه فیزیکی کتابخانه ها، همه کتاب ها در فرهنگسرای شفق فهرست نویسی می شوند. سال آینده  سال تحول در خرید کتاب در کتابخانه است.


 
وی درباره پروژه باغ آفتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب در این مکان گفت: نمایشگاه بین المللی کتابی که در مصلی برگزار می شود موقتی بود مصلی که محل برگزاری نمایشگاه نبود، شهر آفتاب برای این ایجاد شد که فضای آن نمایشگاهی است.3 سالن در نمایشگاه آفتاب آماده است همه دسترسی ها آماده است، نمایشگاه شهر آفتاب به لحاظ زمانی به اردیبهشت ماه می رود، نگرانی ایستگاه مترو بود که آن هم به بهره برداری می رسد. شهر آفتاب برای بازدیدکننده راحت است. اکثر بازدیدکنندگان شهرستانی بودند کسانی که از هر ورودی وارد شوند می توانند به شهر آفتاب بیایند برای تهرانی ها هم  پارکینگی هست که امکام پارک 10 هزار خودرو دارد. در شهر آفتاب تخلیه و بارگیری کتاب برای ناشران راحت تر است./856/101/ب1

ارسال نظرات