۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۴۶۱

مراسم تشییع آیت الله مولانابروجردی در بروجرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع و تدفین آیت الله مولانا بروجردی با حضور مسؤولان استانی و عموم مردم در شهرستان بروجرد برگزار شد.
مراسم تشييع پيکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا مولانا بروجردی(ره)،  به دلیل کهولت سن و بیماری قلبی در سن 88 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 

مراسم تشییع و تدفین این عالم ربانی، صبح امروز، از حوزه علمیه امام صادق(ع) بروجرد به سمت گلزار شهدای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

 

مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک آیت الله بروجردی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان، امام جمعه و فرماندار بروجرد، جمعی از مسؤولان استان و عموم مردم بروجرد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت درگذشت آیت‌الله مولانا بروجردی بیان کرد: خبر ارتحال ملکوتی این عالم ربانی در واپسین روزهای سال 94 مایه تأسف و تأثر فراوان گردید.

 

وی با اشاره به این که آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی، از اساتید مشهور و به نام حوزه و دانشگاه بود، افزود: این عالم وارسته و مجتهد برجسته عمری را در تحقیق و پژوهش و تألیف کتب اسلامی  و تربیت فرزندان امام زمان(عج) در حوزه‌های علمیه سپری کرد.

 

حجت الاسلام ترابی یادآور شد: آیت الله بروجردی در طول  بیش از 70 سال مجاهدت، بیش از 50 اثر ارزشمند را به نگارش درآورده است.

 

آیت الله بروجردی در سال 1306 شمسی در خانواده ای اهل علم و فضیلت در شهر بروجرد متولد شد و از محققان، مفسران و نویسندگان فعال در حوزه علوم قرآنی و دینی بود.

 

براساس این گزارش، الخاتم لوصی الخاتم به زبان عربی، درس هایی از توحید، حلیه الابرار، تحقیق و تخریج کتاب شریف عبقات الانوار میر حامد حسین هندی کنهوی، تحقیق کتاب حاشیه کفایه الاصول آیت الله بروجردی، تحقیق کتاب محاضرات فی الدین و التاریخ و الادب نوشته سیدجواد آل علی شاهرودی از جمله آثار آیت الله حاج شیخ غلامرضا مولانا بروجردی بود./9459/303/ب2

ارسال نظرات