۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۲۲۷۳۲
آیت الله نمازی:

بین تدابیر رهبری و عمل ما فاصله زیادی است/ توجه به اقتصاد مقاومتی ابزاری برای مقابله با تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: بین تدابیر ولایت و عمل ما فاصله زیادی است و تدابیر رهبر معظم انقلاب در سال گذشته تنها در سطح شعارها، بنرها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها به آن بسنده شد و در پایان سال دستاوردی نداشت.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبد النبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان،  شنبه شب در دیدار نوروزی با مدیران شهرستان کاشان در حسینیه علی اکبر(ع) این شهرستان، فلسفه نامگذاری سال 95 به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را نشأت گرفته از بطن کتاب و سنت و سیره ائمه معصومین دانست و گفت: از چند امام معصوم روایت است، کمال بر پایه بصریت دینی، پایداری در برابر سختی ها، عقل معاش داشتن و تدبیر چگونه زندگی کردن است.

 

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را ابزاری برای مقابله با تحریم ها دانست و یادآور شد: تحریم ها بحث جدیدی نیست و از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است و یاران و اصحاب پیامبراکرم(ص) نیز در صدر اسلام چهار سال در شعب ابیطالب محاصره بودند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان سیاست جبهه نفاق را پراکنده کردن مردم از اطراف پیامبر و همین‌طور یکی از اهداف تحریم های دشمنان امروز نظام را تحت فشار قراردادن مردم و بروز مشکلات معیشتی و دورکردن مردم از انقلاب اسلامی و ولایت دانست و گفت: ملت ایران، ملت عاشورایی است و درفرهنگ و مکتب کربلا تربیت شده و شعار هیات من الذله  و پیام هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) همچنان در جامعه اسلامی ایران زنده است.

 

آیت الله نمازی گفت: ملت قهرمان ایران از آزمون بزرگ انتخابات سربلند خارج شده است و امروز نوبت مسؤولان است تا در عرصه حسن اداره کشور و برنامه ریزی برای پیاده شدن تدابیر رهبر معظم انقلاب اهتمام ویژه داشته باشند.

 

رهبر معظم انقلاب همه ساله با نامگذاری سال ها، تعیین معیار و الگو ارائه کرده‌اند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب همه ساله با نامگذاری سال ها، تعیین معیار کرده و الگو ارائه کرده‌اند اما باید دید چند درصد از پیام های معظم له طی سال های گذشته محقق شده است.

 

به گفته وی، بین تدابیر ولایت و عمل ما فاصله زیادی است و تدابیر رهبر معظم انقلاب در سال گذشته تنها در سطح شعارها، بنرها و همایش و سخنرانی ها به آن بسنده شد و در پایان سال دستاوردی نداشت.

 

آیت الله نمازی همچنین نامگذاری سال گذشته به عنوان سال همدلی و همزبانی ملت و دولت از سوی رهبر معظم انقلاب را نامگذاری حساب شده دانست و گفت: معظم له به عنوان دیده بان ملت ایران اعماق و افق توطئه های دشمن را رصد و با توطئه های دشمن آشنا است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان شرایط کنونی اقتصادی را شرایط دشواری خواند و با بیان این که ملت ایران نباید با فقر و بیکاری نسل جوان روبرو باشد یاد آورشد: ایران 80 میلیونی با این همه خزائن تحت الارضی و فوق الاعرضی که هدیه خداوند به ملت ایران است، نباید با مشکلات اقتصادی روبرو باشد.

 

شرط اداره کشور سعه صدر است   

آیت الله نمازی تأکید کرد: حل مشکلات اقتصادی نیازمند اراده و تصمیم، ثبات قدم، همفکری و هماهنگی است، چرا که شرط اول مدیریت توحیدی شرح صدر است و با تنگ نظری و تنگ دلی نمی توان حتی خانواده کوچکی را هم اداره کرد.

 

وی شرط اداره کشور را سعه صدر دانست و با بیان این که شایعات کمرشکن و برای انسجام و وحدت ملی در کشور زیان باراست گفت: متأسفانه در کشور و شهرستان کاشان شایعه سازی و خلق شایعه زیاد است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: خداوند نعمت بزرگی به نام ولایت را به ملت ایران هدیه کرده است که اگر تاریخ دنیا را بررسی کنید هیچ ملت و کشوری رهبری فقیه، شجاع و آگاه، صالح، متقی و مانند رهبر معظم انقلاب که یکه و تنها در برابر همه ابرقدرت های جهان ایستاده باشد نداشته است.

 

وی افزود: امروز هیچ رهبری در دنیا نمی توانید معرفی کنید که مشکل اخلاقی و مالی نداشته باشد و تنها رهبری که در دنیا صالح و سالم و اهل تقوا و شجاع است و برای هیچ کس جز خدا حساب باز نمی کند رهبر ملت ایران است و این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که تحت رهبری یک فقیه جامع الشرایط، شهید زنده و سلاله رسول خدا(ص) است.

 

به گفته وی، ملت هایی که فاقد چنین رهبری هستند قدر چنین نعمتی را می دانند چرا که در سال گذشته برخی از تحلیلگران غربی علیرغم دشمنی با اسلام و نظام اسلامی ایران در رسانه های غربی اعتراف کردند، تنها رهبرجهان که مجاهد و شجاع و محبوبیت دارد آیت الله خامنه ای است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تحلیلگران غربی در تحلیل خود گفته بودند، رهبر ایران محبوب ترین رهبر جهان است، بنابراین ضمن داشتن نعمت ولایت از دین و قرآن و اسلام، کشوری پهناور با ظرافیت های زیاد در بخش انرژی و مغزهای متفکر دانشگاهی بهره مند و چیزی کم نداریم و تنها کمبود ما همکاری و هماهنگی و همسویی و مهربانی است.

 

آماده باش در همه عرصه‌های مدیریتی برای حسن اداره کشور است

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر آماده باش همگانی گفت: آماده باش تنها در عرصه نظامی نیست بلکه در عرصه مدیریتی نیز نیاز آماده باش باید باشد و آماده‌باش در عرصه های سیاسی، فرهنگی و همدلی و همزبانی برای حسن اداره کشور است.

 

وی یادآور شد: امروز با رصد حوادث منطقه ای و جهانی متوجه می شویم با چه حیوانات، آدم نمایی روبه‌رو هستیم که به هیچ چیز و هیچ کس حتی به طفل آواره سوریه که به امید پناهنگی به کشورهای منطقه سبز در دریای مدیترانه غرق می شود نیز رحم نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: امروز مسؤولیت مدیران ما به لحاظ شعاری، بیداری، آگاهی و رصد کردن تحولات و توطئه ها و تحریم ها و خواب هایی که برای ملت ایران دیده اند بیش از دیگران است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: امروز صهیونیست و استکبارجهانی می داند نقطه آغاز حرکت ضد استکباری از ایران است، از این رو برای این که حرکت های ضد استکباری در فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق و یمن و بحرین را خاموش کنند یک راه بیشتر ندارند و آن نیز خاموش کردن ندای توحید از حلقوم ملت ایران است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: در چنین شرایطی صهیونیست جهانی که اتاق فکر توطئه علیه اسلام را هدایت می کند با ملت ایران دشمنی دارند.

 

وی بر هوشیاری مسؤولان تأکید کرد و از آنها خواست تا خود را مشغول بازی و کارهای پیش پا افتاده و ضعیف نکنند و از توطئه های دشمن غافل نباشند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که همه به ویژه روحانیت باید حقایق را برای جوانان آینده‌ساز کشور بیان کنند تا جوانان مشغول لهو و لعب و بازی نشوند، گفت: متأسفانه رسانه ملی نیز به برخی از مسائل دامن زده و جوانان را مشغول بازی های برنامه خندوانه و امثال آن می کند.

 

به گفته وی، ملت ایران باید نشاط داشته باشد اما از راه صحیح چرا که در فرهنگ انقلاب چیزی به نام لهو و لعب وجود ندارد، از این رو همه چیز فرهنگ انقلاب، حتی مزاح آن نیز جدی است.

 

مشکلات بشریت بر اثر جهالت و فقر است

نماینده ولی فقیه در ادامه از دو خصلت و دو صفت جهل و نادانی و فقر به عنوان دشمن بشریت نام برد و افزود: هرچه بر سر بشریت آمده است بر اثر جهالت و فقر است.

 

آیت الله نمازی گفت: امروز فضایی جدیدی را دنیا پیش روی ملت ایران به ویژه مسؤولان قرارداده که باید از این فضا برای خدمت به ملت استفاده کنند، ضمن این که  مردم وظیفه خود را هر موقع نیاز بوده انجام داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای کهن کشور و پیشگام در مسائل اقتصادی، فرهنگی، دینی فقه و فقاهت و هنر نام برد و افزود: امروز از همدلی و همسویی بین مسؤولان شهرستان و شرایط جدیدی که نصیب مردم کاشان شده بیشترین بهره برداری را در جهت توسعه بخش های عمرانی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشند تا یک کاشان نمونه را در چهار سال آینده تحویل مردم کاشان دهند./1307/201/ب2

ارسال نظرات