۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۷۹۶
حجت الاسلام رفیعی تبیین کرد؛

ابعاد تربیتی فرزند/ تربیت سیاسی؛ آشنا سازی با حکومت و ولایت فقیه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی با اشاره به ابعاد تربیتی فرزندان گفت: تربیت سیاسی یعنی آشنا کردن فرزندان با حکومت و رهبری جامعه اسلامی تا بدانند نزدیک ترین فرد به اهداف امام زمان(عج) در دوران غیبت، فقیه است و اداره کشور با تعدد فقها امکان پذیر نیست که معنای ولایت فقیه را روشن می سازد.
حجت الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی برنامه تلوزیونی سمت خدا یکشنبه شب در جمع زائران و مجاوران نوروزی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: در سوره انعام و سوره اسراء پس از توحید به احسان و نیکی به پدر و مادر توصیه شده است از طرفی آیات متعددی در قرآن کریم به طور مستقیم و غیر مستقیم به تربیت فرزند اشاره می کند که این نکته حائز اهمیت است خداوند در مورد والدین به احسان و نیکی و در مورد اولاد توصیه به تربیت می کند.
 
ابعاد تربیتی فرزند
وی تربیت دینی، تربیت عاطفی، تربیت اجتماعی، تربیت علمی و تربیت سیاسی را ابعاد تربیت مطرح کرد و گفت: تربیت دینی آموزش معارف و مبانی دینی است؛ از آنجا که آموزش فرزند قبل از دوران مدرسه تقلیدی است با انجام کارهای نیک و صالح؛ نماز اول وقت، قرآن خواندن، با مهربانی سخن گفتن جلوی چشم فرزندان، به طور تقلیدی او را تربیت دینی می کنیم.
 
حجت الاسلام رفیعی افزود: منظور از تربیت عاطفی، محبت و مهرورزی است؛ برخی از آسیب های اجتماعی مرتبط به پسران و دختران به دلیل کمبود مهر و محبت از سوی پدر و مادر در خانه است که جذب محبت های کذایی بیرون می شوند.
 
مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: تربیت اجتماعی به معنای روحیه حضور در جامعه است، از همان کودکی باید این روحیه را فرزند تقویت کرد تا دوران در بزرگسالی از حضور در جمع های اجتماعی ترسی نداشته باشند.
 
دلیل ایجاد شبهه؛ نداشتن علم کافی
وی تأکید کرد: فرزندان باید رشد علمی و عقلی پیدا کنند که یکی از راه های آن تقویت فرهنگ مطالعه است ولی متأسفانه بعضی از فرزندان ما ساعت ها در فضاهای مجازی به مکرر بازی می کنند درحالی که سازندگان آن بازی ها به تخریب حافظه معترفند.
 
حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: فردی که ساعتی مطالعه اعتقادی و کتاب های شیعی نداشته است وقتی پای شبکه های ماهواره ای و سخنان کارشناسی که ساعت ها علیه شیعه و تبلیغ وهابیت کار کرده است، می نشیند دچار شبهه و ابهام می شود.
 
مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: بسیاری از شبهاتی که برای این افراد ایجاد می شوند، مدت ها قبل از طریق علما پاسخ داده شده است از آنجا که این افراد بدون علم به مسائل دینی با تماشای شبکه هایی چون «کلمه» دچار ابهام می شوند.
 
تربیت سیاسی؛ آشناسازی با ولایت فقیه و حکومت
وی پنجمین بعد را تربیت سیاسی مطرح کرد و هشدار داد: فرزندانتان را با نظام سیاسی کشور آشنا سازید تا نسبت به حکومت اسلامی و ولی فقیه آگاهی پیدا کنند و بدانند در دوران غیبت دست به امام زمان(عج) نمی رسد در این ضورت نزدیکترین فرد به اهداف امام زمان(عج) فقیه است نه پزشک یا مهندس؛ کسی که اهداف امام زمان(عج) را در کشور پیاده سازی کند فقیه است.
 
حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: فقهای بسیاری مرجع عمل به احکام دینی هستند که بسته به سلیقه افراد هرکدام مرجع تقلید جمعی می شوند اما در اداره کشور، عزل و نصب، اجرای حدود و سیاسیت خارجی با تعدد فقها ممکن نیست، یک فقیه باید جامعه را اداره کندکه این معنای ولایت فقیه است.
 
مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: متأسفانه برخی والدین جلوی فرزندان نظام، قانون، رهبری و ولایت فقیه را زیر سؤال می بردند، برخی موضع گیری های سیاسی در خانواده ها روی تفکر و دیدگاه فرزندان تأثیرگذار است و ممکن است آن ها از نظام زده شوند./1308/202/ب1
ارسال نظرات