۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۹۱۴
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:

ساده زیستی و ظلم ستیزی از نکات مهم زندگی حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی، ساده زیستی و ظلم ستیزی را از نکات مهم زندگی حضرت زهرا دانست و گفت: کسانی که در حال حاضر در صدد خاموش کردن نور اهل بیت هستند، ادامه دهنده راه دشمنان حضرت زهرا(س) و اهل بیت بوده و دشمنی ما با آن ها تا قیامت ادامه دارد.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبي

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با سبک زندگی فاطمی، گفت: در زندگی اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت زهرا(س) آموزه های دینی فراوانی وجود دارد، بخش عمده بحث سبک زندگی حضرت فاطمه (س) و امیرمومنان(ع) ساده زیستی ایشان و عدم توجه به دنیا و زیورآلات دنیوی است.

 

وی ادامه داد: توجه حضرت زهرا(س) به معارف الهی و مبانی دینی و قرآنی از دیگر نکات مهم زندگی ایشان است و افراد زیادی مطالب دینی و معارف اسلامی را نزد ایشان فرا می گرفتند، ظلم ستیزی و ولایت مداری حضرت زهرا(س) از دیگر نکات مهم زندگی ایشان است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در وقایعی که پس از وفات پیامبر اکرم(ص) به وقوع پیوست حضرت زهرا(س) برای احقاق حق امیرمومنان(ع) چه در زمینه خلافت و حکومت و چه در زمینه های دیگر وارد شدند و خودشان را سپر بلا و جانشان را در این راه اهدا کردند.

 

حجت الاسلام پورذهبی، اظهار داشت: در بحث ولایت مداری و دفاع حضرت فاطمه(س) از امامت متاسفانه فقط به شهادت ایشان توجه می کنیم و به عواملی که سبب به شهادت رسیدن حضرت شد توجه نداریم، برخی افراد در زمینه شهادت فقط به اتفاق تاریخی در زمان خودش می پردازند و اینکه ایشان زمانی از امیرمونان(ع) دفاع کردند و ظلمی به ایشان روا شده بسنده می کنند و فقط با کسانی که حضرت زهرا(س) را در آن زمان به شهادت رساندند دشمنی می کنند.

 

وی ادامه داد: کسانی که بعد از شهادت حضرت زهرا(س) روی کار آمدند از خلافای بنی امیه و بنی عباس گرفته تا کسانی امثال استکبار جهانی، آمریکا، آل سعود و صهیونیست ها که در حال حاضر درصدد خاموش کردن نور اهل بیت(ع) هستند کسانی هستند که ادامه دهنده راه دشمنان اهل بیت هستند و باید با آن ها دشمنی کرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در زیارت عاشورا می خوانیم «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه»، دشمنان امام حسین(ع) روزی شمر و یزید بودند، باید ببینیم در حال حاضر دشمنان امام حسین(ع) و اهل بیت چه کسانی هستند که باید با آن ها دشمنی کنیم و این دشمنی تا روز قیامت باید ادامه پیدا کند./869/302/ب1

ارسال نظرات