۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۹۵۸
عید امسال در قم؛

استقبال 16 هزار نفری مسافران نوروزی از تورهای «حرم‌شناسی»

خبرگزاری رسا ـ مدیر پاسخ‌گویی خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به تورهای حرم‌گردی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 16 هزار 500 زائر در قالب تورهای حرم گردی با صحن‌ها، اماکن و مقابر آستان حضرت معصومه (س) آشنا شده‌اند.
حرم حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام فتح‌الله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که برنامه حرم شناسی، در قالب بازدید از صحن‌ها، رواق‌ها، شبستان‌ها و بخش‌های مختلف حرم مطهر در ایام نوروز با استقبال گسترده زائران برگزارشده است، گفت: 16 هزار 500 نفر در قالب تورهای حرم گردی از آستان حضرت معصومه (س) بازدید کرده‌اند.

 

مدیر پاسخ‌گویی خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) با بیان این‌که علاقه‌مندان به شرکت در تورهای حرم شناسی در دفاتر مربوطه و نمایشگاه فاطمی نام‌نویسی می‌کنند، افزود: مبدأ حرکت تور حرم شناسی در صحن امام رضا (ع) در کنار قبر مرحوم قطب راوندی و در حدفاصل مسجد بالاسر و مسجد اعظم، در کنار قبر حضرت آیت‌الله بروجردی است که روزانه پنج مرتبه این تور برگزار می‌شود.


وی افزود: حرکت تور حرم شناسی در ایام نوروز از کنار قبر حضرت آیت‌الله بروجردی با حضور 100 نفر و از صحن امام رضا (ع) با حضور نزدیک به 200 نفر از زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) انجام می‌پذیرد.


حجت‌الاسلام فتح‌الله زاده با تأکید بر این‌که تورهای حرم گردی زمینه افزایش آگاهی مردم را از تاریخ آستان حضرت معصومه (س) فراهم کرده و موجب شده مردم به‌خوبی با پیشینه آستان آشنا شوند، ادامه داد: تورهای حرم گردی تنها مختص به ایام تعطیلات نیست بلکه این تورها در تمامی ایام سال برای متقاضیان برگزار می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در تورهای حرم گردی می‌توانند به نمایشگاه فاطمی مراجعه کنند.


مدیر پاسخ‌گویی خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) یادآور شد: تورهای حرم گردی محدودیت سنی نداشته و افراد در گروه‌های مختلف می‌توانند در این تورها ثبت‌نام کنند و لازم به ذکر است که این تورها برای خواهران و برادران به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این تورها آشنایی هر چه بیشتر زائران با آستان حضرت معصومه (س) و نقش تاریخی حرم بانوی کریمه در تحولات ایران و جهان است./968/ت302/س

ارسال نظرات