۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۰۳۵
امام جمعه شبستر:

بزرگداشت بزرگان دین ارائه الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر بزرگداشت بزرگان دینی، گفت: حرکت های علمی و فرهنگی در راستای معرفی فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) از زبان شعر، عرفان و معرفت جزء شاخصه هایی است که برای تربیت و آشنا کردن نسل جوان امروز و فردا ضروری است.
حجت الاسلام علي محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیف علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت شیخ محمودشبستری در آینده ای نزدیک، گفت: این عارف یکی از افتخارات تاریخی استان و شهرستان در عرصه علم، عرفان و معرفت است.


وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ در جامعه افزود: حرکت های علمی و فرهنگی در راستای معرفی فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) از زبان شعر، عرفان و معرفت جزء شاخصه هایی است که برای تربیت و آشنا کردن نسل جوان امروز و فردا امری لازم و ضروری است.


امام جمعه شبستر ادامه داد: جامعه و حیات آن، قائم به فرهنگ است و اگر فرهنگ جامعه، سالم و مبتنی بر اخلاق و معرفت باشد آن جامعه همیشه در مسیر خداشناسی موفق خواهد بود، همچنین جامعه به معرفت نیاز اساسی دارد و  اسلام در سایه معرفت در دنیا به عنوان مکتبی انسان ساز شناخته شده است.


وی با اشاره به لزوم معرفی چهره های ماندگار خاطرنشان کرد: معرفی بزرگان از نظر عقلی و شرعی امری لازم و مهم است و نه تنها در موضوع عرفان بلکه در تمام موضوعات باید چهره های ماندگار را معرفی کنیم.


حجت الاسلام محمدزاده افزود: معرفی بزرگان را باید جدی گرفت تا بتوانیم دین مان را نسبت به فرهنگ اصیل دینی جامعه و بقا و دوام اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) ادا کنیم، چرا که بقا و دوام اسلام و نظام جمهوری اسلامی در سایه آشنایی با فرهنگ اصیل دینی است.


وی با اشاره به همزمانی همایش بزرگداشت شیخ محمود شبستری با ایام بعثت رسول اکرم(س)، خواستار رعایت شئونات اسلامی در برنامه های این همایش فرهنگی شد و تصریح کرد: رعایت شؤنات اسلامی در تمامی عرصه ها لازم و ضروری است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر بزرگداشت بزرگانی چون شیخ محمود شبستری، تصریح کرد: شناساندن ابعاد زندگانی چنین شخصیت های بزرگی سبب الگوگیری نسل جوانان و قرار گرفتن در مسیر دیانت و عرفان سالم و صحیح خواهد شد./854/203/ب1

ارسال نظرات