۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۲۳۰۴۰
مدیر کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم بررسی و شناخت شخصیت والای شیخ محمود شبستری

خبرگزاری رسا ـ صفی پور گفت: شخصیت والای شیخ محمود شبستری می تواند الگویی برای نسل جوان در عرصه شعر، هنر و عرفان اسلامی باشد.
صفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت شیخ محمودشبستری در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: این اقدام در راستای معرفی بزرگان دینی و عرفانی استان است.


وی برگزاری این همایش را اقدامی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: باید همه مسؤولان استانی و شهرستانی در برگزاری این همایش بزرگ همکاری داشته باشند تا بتوان همایشی در شأن این عارف و عالم بزرگ برگزار کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه شهرستان شبستر افزود: این شهرستان در ایران و سراسر دنیا به عنوان مرکز ثقل فرهنگی معروف بوده و این نشان دهنده جایگاه فرهنگی بالای این شهرستان است.


صفی پور با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر همایش بزرگداشت شیخ محمودشبستری ابراز داشت: باید کمیته های مختلف این همایش بزرگ تشکیل یابند و به مسائل علمی و کیفیت برگزاری این همایش رسیدگی لازم صورت گیرد تا مراسمی در شأن شیخ محمود شبستری برگزار شود.


وی با بیان این‌که شهرستان شبستر در عرصه فرهنگی ذخایر ارزشمند و بسیاری دارد، افزود: باید از این ظرفیت های فرهنگی برای معرفی این شهر در سطح کشور استفاده کرد و از ظرفیت های فرهنگی این شهر در اعتلای فرهنگ و ادب اسلامی بهره برد.


صفی پور با اشاره به ابعاد عرفانی و علمی شیخ محمود شبستری و اشعا
ر بلند آن بر ظرفیت های شخصیت وی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: چنین شخصیت والایی می تواند الگویی برای نسل جوان در عرصه شعر، هنر و عرفان اسلامی باشد.


وی در پایان با ابراز امیدواری در همکاری مسؤولان برای برگزاری هر چه بهتر این همایش و گرامیداشت، ابراز داشت: این همایش با در نظر گرفتن ابعاد علمی می تواند بسیار مؤثر باشد که همکاری مسؤولان شهرستان را می طلبد./854/203/ب1

ارسال نظرات