۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۲۳۳۳۵
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

سیاست‌های اقتصادی دولت با نگاه به بیرون تنظیم شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی نداشته و سیاست‌های دولت با نگاه به بیرون تنظیم شده است، گفت: دولت در بحث اقتصاد به خودکفا بودن و نیروهای داخلی کمتر توجه کرده و خود را وابسته به کشورهای دیگر کرده‌ایم.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین برنامه ای است که می‌تواند اقتصاد ما را بارور و نتیجه بخش کند.

 

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی موجب مطرح شدن کشور ما می‌شود و بر جهان امروز تاثیر مثبت می‌گذارد چون کشورها از یک کشور قدرتمند و مقتدر که طرحی داشته باشد، الگو می‌گیرند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که طرح رهبر معظم انقلاب باید به مرحله اجرا درآید، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نباید تنها در حد یک نظریه باقی بماند و مسؤولان باید آن را به مرحله اجرا درآورند در این صورت است که در زمینه اقتصادی پیشرفت خواهیم کرد.

 

این کارشناس حوزوی مقاومت را پایه اصول اقتصادی دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب 2 سال گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که این نیاز عملی نشد و ایشان تاکید مجدد بر این موضوع داشتند چون آثار خوبی بر زندگی مردم دارد و امیدی برای مستضعفان جهان است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: اگر اقتصاد را نجات بخش جامعه می‌دانیم باید آن را به مرحله اجرا برسانیم، دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی نداشته و سیاست های دولت با نگاه به بیرون تنظیم شده است و به خود کفا بودن و نیروهای داخلی کمتر توجه و خود را وابسته به کشورهای دیگر کرده است.

 

حجت الاسلام عباسی ظرفیت های استان قزوین را بسیار دانست و بیان کرد: کشاورزی، منابع طبیعی، گردشگری، دانشگاه ها و مدارس علمیه در استان از ظرفیت هایی هستند که باید بهره برداری شود و با این کار می‌توانیم به اقتصاد مقاومتی کشور کمک کنیم.

 

وی در پایان وظایف حوزه‌های علمیه را در زمینه اقتصاد مقومتی خطیر دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید اصول اقتصادی را با توجه به قرآن، روایات و احادیث بیان و صنعت و زراعت را که احادیث بسیاری در مورد آن وجود دارد اصولش را تدوین کنند تا با اقتصاد جامعه امروز ما هماهنگی داشته باشد و آن را به صورت طرح درآورده و به دولت ارائه دهند./838/302/ب1

ارسال نظرات