۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۳۸۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی تشریح کرد؛

جایگاه وقف در رفع مشکلات بیماران کم بضاعت

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مصائبی گفت: اهمیت وقف در انجام امور خیر و ثابت بسیار است و مراکز درمانی و مسائل مربوط به آن می‌تواند موضوع وقف باشد تا بخشی از مشکلات اجتماعی از این رهگذر حل شود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  با بیان این‌که موقوفات درمانی در سال‌های گذشته مناسب نام شهر تبریز که شهر اولین‌ها و شهر هشت سال دفاع مقدس یاد می‌شود نیست و باید بیشتر از این باشد، اظهار کرد: تبریز در این مورد نیز باید پیشرو باشد.


وی افزود: تبریز به نسبت عظمت و دیرینگی خود درباره وقف مقداری ضعیف عمل کرده است که انتظار می‌رود خیرین و متولیان این امر پا به میدان بگذارند تا این فرهنگ جاودان اسلامی در این شهر بیش از گذشته احیا شود.


حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: میزان موقوفات در بخش درمان در شهر تبریز به 10 درصد نیز نمی‌رسد و این در حالی است که بهترین پزشکان و بهترین امکانات درمانی در شهر تبریز وجود دارد که حتی از سایر استان‌ها و کشورها نیز به این شهر جهت معالجه مراجعه می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: در میان مراجعه کنندگان از شهرهای مختلف کسانی هستند که هزینه درمانی را نمی‌توانند بپردازند، برای حل این مشکل می‌توان از مسأله وقف کمک گرفت، امروز نیاز به موقوفاتی است که بتواند این هزینه‌ها را تقبل کند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به فاصله طبقاتی موجود در استان، افزود: مناطق محروم زیادی در استان داریم و نیاز است مسؤولان و خیران در سال جدید دست به دست هم داده و اقدامات لازم را در راستای ترویج فرهنگ وقف انجام دهند.


وی با بیان این‌که هر کاری که در امر وقف انجام پذیرد مستقیماً وارد جامعه خواهد شد و احسانی ماندگار خواهد بود، ابراز داشت: اهمیت وقف در انجام امور خیر و ثابت بسیار است و مراکز درمانی و مسائل مربوط به آن می توان موضوع وقف باشد تا بخشی از مشکلات اجتماعی از این رهگذر حل شود.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان از پشتیبانی استاندار از اداره کل اوقاف یاد کرد و گفت: استانداری همواره آمادگی همکاری با اداره اوقاف را اعلام داشته و این باعث دلگرمی است تا نسبت به سال‌های پیش، پیشرفت چشمگیری در تمام موارد از جمله رسیدگی به بحث موقوفات و احیای آن، مسائل بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌ها اعم از مسابقات قرآنی، هفته وقف، یاس نبوی و طرح آرامش بهاری داشته باشیم.


وی تأکید کرد: اگر این حمایت‌ها ادامه داشته باشد قطعاً نسبت به سال‌های پیش با برنامه‌تر و با انگیزه‌تر حرکت خواهیم کرد تا ظهور واقعی اقتصاد مقاومتی را با اقدام و عمل مناسب درجامعه شاهد باشیم./854/302/ب2

ارسال نظرات