۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۳۲۳۵۴۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضرت فاطمه حافظ رسالت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت فاطمه (س) حافظ رسالت و امامت و الگوی کامل ولایت پذیری و ولایت مداری است.
حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام علی اکبر ذوالفقاری، استاد حوزه علمیه مازندران امشب در جشن کوثر که به همت سپاه ناحیه نکا در نکته نارنجباغ برگزار شد، گفت: حدیث لولاک بیانگر ولایتمدری فاطمه زهرا (س) و حفاظت از امامت و رسالت این بانوی بزرگوار است.

 

وی اظهارداشت: سبک زندگی فاطمی، دغدغه امروز جامعه ما است که باید در این رابطه همه با دقت نظر بیشتری وارد شده و الگوپذیری از زندگی این بانو در سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عظمت و بزرگی مقام زهرا مرضیه بسیار بالا و دارای ارزش است، یادآور شد: بسیجیان چشم و چراغ این انقلاب هستند و به همین دلیل باید در این راستا با دغدغه بیشتر وارد شده و در نهادینه کردن زندگی فاطمی در جامعه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: برتری انسان به تقوا الهی است و فاطمه زهرا (س) الگوی کامل انسان باتقوا و با ایمان است که جایگاه رفیع ایشان باید در جامعه بدرستی تبیین شود.

 

وی همچنین هدف از خلقت را تعهد، عبودیت و بندگی عنوان کرد و افزود: عبودیت و بندگی دارای سه رکن رسالت رسول اکرم (س)، امامت علی (ع) که ادامه دهنده رسالت است و فاطمه (س) نیز حافظ امامت و رسالت است.

 

دادستان نکا گفت: اصول حاکم بر زندگی فاطمه زهرا (س) اکنون بعد از هزار و 400 سال همچنان می تواند الگوی کامل بشریت برای زندگی بهتر باشد و در این راستا نیز باید زندگی فاطمی در جامعه الگوسازی و پیاده سازی شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به این که رفتار و منش حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی بارز برای همگان باشد، افزود: این بانوی نمونه اسلام همچون شمعی بود که خود را فدای پدر و مادرش می کرد و این ویژگی ها باید مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفتار فاطمه(س) به عنوان یک زن در خانه به گونه‌ای بود که احساس آرامش را به علی(ع) منتقل می کرد، ادامه داد: ایشان در خانه‌ای بدون مادیات و جاذبه‌های دنیوی توانست عشق واقعی را به اثبات برساند.

 

وی با بیان این که شیعه فرهنگ خود را مدیون حضرت زهرا(س) هست، افزود: اگر ما شعیه هستیم مدیون مبارزات و سخنرانی های شیوا بلیغ و مستدل حضرت در در دفاع از اسلام ناب محمدی  است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان این که فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فاطمی شود.  

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز در این جشن اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) الگوی ویژه و حقیقی بانوان در مراحل مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، همسرداری، فرزند داری و.. است که باید در نهادینه کردن زندگی فاطمی و اهل بیت(ع) تلاش انجام شود.

 

سید ابراهیم شریفی گفت: آشنا کردن مردم به ویژه نسل جوان با جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه(س) و اهمیت نقش زنان در جامعه از مسائل مهم است که باید در دستور کار همگان باشد چرا که تأسی به سیره این بانوی بزرگوار می‌تواند نجات‌بخش جامعه بشری باشد.

 

گفتنی است در این مراسم نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برگزار و از بانوان برتر و نمونه و همچنین از تعدادی از بانوان که ملقب به نام و القاب حضرت فاطمه (س) بودند تجلیل شد./1317/202/ب3

ارسال نظرات