۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۲۳۶۶۵
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان تشریح کرد؛

فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با تشریح فعالیت های فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در سال 1394، گفت: در سال گذشته 12 فعالیت در این زمینه و بازه های زمانی گوناگون اجرا شده است.
حجت الاسلام احسان فردآقايي ، مسؤول امور مبلغان تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مجموعه فعالیت های فرهنگی این مجموعه در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه دخانیات و مواد مخدر در سال 1394، ابراز داشت: در سال گذشته 12 فعالیت در این زمینه و بازه های زمانی گوناگون اجرا شده است.

 

وی با اشاره به این‌که مجموعه این فعالیت ها در طول سال گذشته یا هفته های مانور مبارزه با مواد مخدر برگزار شده اند، خاطرنشان کرد: جامعه هدف این برنامه ها بسیار متنوع و متفاومت که از جمله آنها مبلغان برادر و خواهر، ائمه جماعات مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی، دانش آموزان، دانشجویان، اقشار تأثیرگذار و فعالان فرهنگی مساجد، عموم نمازگزاران مساجد و آحاد مردم استان خوزستان هستند.

 

این مقام مسؤول برگزاری کارگاه تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد را نخستین فعالیت خواند، ادامه داد: این کارگاه در شهریورماه سال 94 با حضور 47 از مبلغان خواهر و برادر و همکاری دانشگاه شهید چمران به مدت دو روز برگزار شد؛ حاضران در پایان این کارگاه گواهی مربوطه را دریافت کرده اند و هرکدام می توانند در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به سخنرانی و تدریس بپردازند.

 

مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان دیگر فعالیت های فرهنگی را کارگاه اولیه پیشگیری از اعتیاد معرفی کرد و گفت: در این دوره 275 نفر از مبلغان خواهر و برادر، ائمه جماعات، مداحان و شاعران آئینی، ارکان هیأت های سطح استان خوزستان حضور داشتند؛ این دوره به تعداد 6 کارگاه در شش نقطه استان به شکل منطقه ای برگزار شد.

 

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به برگزاری سلسله گفتمان های دینی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در سال گذشته با 250 گفتمان، افزود: مخاطبین این سلسله گفتمان ها دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان اعم از مساجد، مدارس، حسینیه ها، مراکز فرهنگی بودند؛ برپایی نشست و همایش های کاربردی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی به تعداد 38 نشست ویژه افراد تأثیرگذار و رابطین مساجد و نخبگان فرهنگی، فعالیت چهارم است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اعزام مبلغ و تعداد 1093سخنرانی که مبلغان در طول سال با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی برگزار کرده اند، بیان داشت: این میزان نسبت به آمار سال گذشته چشمگیر است و مبلغان همچون گذشته مطالبی مفیدی را بیان کردند.

 

وی با اشاره به تبلیغ چهره به چهره و ارائه مشاوره های مختلف دینی و اجتماعی به عنوان فعالیت فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: 2811 نفر در سال گذشته به مبلغان مراجعه کرده و با موضوع های مسائل شخصی و خانوادگی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی مشورت گرفته و راهکار دریافت کردند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به ارسال نزدیک به 72 هزار پیامک با رویکرد و محتوا فرهنگی و محوریت پیشگیری آسیب های اجتماعی برای آحاد مردم به ویژه نخبگان مساجد و مراکز فرهنگی در سال 1394، عنوان کرد: 226 هیأت در این زمینه فعال شدند و باتوجه به نقش محوری آنها در محلات کمک های خوبی داشته و برنامه هایی را اجرا کردند.

 

مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به تبلیغات محیطی، چاپ بنر و پلاکاردهای فرهنگی با پیام های دینی و فرهنگی و موضوع کاهش آسیب های اجتماعی به متراز 658 متر، گفت: چاپ بروشورهای فرهنگی با رویکرد دینی و کاهش آسیب های اجتماعی، نقش دین در این باره و رابطه علم و دین با اعتیاد و مسائل خانه‌مان سوز اعتیاد به تعداد نزدیک به 14 هزار نسخه و قرار دادن آنها در اختیار مردم از دیگر فعالیت ها است.

 

حجت الاسلام فردآقایی اهدای یک سری کتاب مرتبط با آسیب های اجتماعی به میزان 40 جلد در شهرستان ماهشهر به برخی آسیب دیده ها و نوجوانان و جوانان را یازدهمین برنامه خواند و به آخرین آنها اشاره کرد و افزود: کتاب آفت افیون یا نگاه علم و دین به مواد مخدر و اعتیاد به تعداد 260 جلد تهیه در اختیار مبلغان خواهر و برادر، ائمه جماعات، مداحان، شاعران آئینی و ارکان هیأت و نخبگان مراکز فرهنگی و مساجد قرار داده شده تا بتوانند نقش پیشگیرانه خود را نسبت به این مقوله ایفا کنند./9453/302/ب2

ارسال نظرات