۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۲۳۷۲۴
با محوریت بررسی راهکارهای تحقق شعار سال؛

همایش علما و روحانیان شهرستان عجب‌شیر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش علما، روحانیان و طلاب شهرستان عجب‌شیر در سال 1395 با محوریت بررسی راهکارهای تحقق شعار سال برگزار شد.
روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین مقدسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی عجب شیر عصر امروز در همایش علما، روحانیان و طلاب این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: روحانیت نقشی مهمی در تحقق این توصیه رهبر انقلاب اسلامی بر عهده دارد.


وی با تأکید بر این‌که همه باید در راستای تحقق رهنمودهای معظم له اهتمام داشته و زمینه تحقق شعار امسال را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ عمل و اقدام به شعارهای سال باید در جامعه نهادینه شود چرا که مخاطب این شعار مردم یا مسؤولان به تنهایی نیستند، بلکه هر دو گروه باید در این زمینه تلاش کنند.


حجت الاسلام مقدسی با اشاره به این‌که با شعار و حرف نمی توان رهنمودهای رهبری را عملی کرد، افزود: خرید کالای ایرانی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، صرفه جویی و کمک به دولت از راهکارهای تحقق شعال امسال است که بایستی این موارد به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شوند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی عجب شیر سال 95 را فرصت مناسبی برای پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: تحقق شعار سال باید در دستور کار تمام روحانیان، مردم و مسؤولان قرار گیرد تا به افق مد نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی برسیم.


وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال تحقق پروژه نفوذ در اقتصاد کشور هستند، افزود: جلوگیری از ورود بی رویه کالا به کشور، استفاده بهینه و صحیح از منابع داخلی، خودباوری و توجه به توانمندی ها و قابلیت های داخلی از دیگر راهکارهای تحقق شعار امسال است.


حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید بدانند که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نبوده بلکه با تکیه بر تولید داخلی، راه اندازی خطوط تولیدی داخلی، خصوصی سازی صنایع تولیدی و صنعتی و اعتماد به مردم و بخش خصوصی می توان بر مشکلات اقتصادی فائق آمد.


وی با تأکید دوباره بر این مسأله که علما و روحانیان نقش بسزایی در تحقق این شعار دارند، گفت: فعالیت روحانیت باید در دو بُعد شامل فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد و اقدام و عمل در این زمینه انجام شود، علما در منبرها و سخنرانی های خود راه های مدیریت منابع را به مردم آموزش دهند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی عجب شیر با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غربی قرار دارد، گفت: اگر سبک زندگی اسلامی به درستی برای مردم تبیین شود، گام بزرگی در تحقق شعار امسال برداشته می شود./935/202/ب2

ارسال نظرات