۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۳۲۳۷۵۰
محسن رضایی خبر داد؛

تنظیم سیاست های برنامه ششم توسعه در 85 بند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به یکی از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر حل اختلاف میان دولت و مجلس نیز گفت: اختلاف بین دولت و مجلس در این دولت خیلی کمتر از دولت قبل بود و جز در مسأله بانک مرکزی اختلاف چندانی وجود ندارد
ديدار محسن رضايي با آيت الله مکارم شيرازي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رضایی در ابتدای این دیدار در معرفی فعالیت های مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این مجمع به تبیین سیاست گذاری های نظام می پردازد و این سیاست ها پس از تصویب در مجمع با توجه به حساسیت بالایی که دارد باید به تأیید مقام معظم رهبری نیز برسد.

 

وی افزود: یکی از سیاست گذاری های اخیر این مجمع در بحث محیط زیست بود که پس از تصویب و تأیید آن در اجلاس پاریس نیز مطرح شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت و همچنین سیاست گذاری هایی در بحث خانواده داشتیم که از سال قبل کلید خورده و ادامه دارد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه های این مجمع در بحث اقتصادی نیز یادآور شد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در باب برنامه ششم توسعه اقتصادی در 115 بند، سیاست ها را تدوین کرد که رهبری معظم 85 بند را قبول کرد و به امید خدا برنامه ششم توسعه بر اساس این سیاست ها در 85 بند تنظیم خواهد شد هرچند به دلیل این که سال گذشته در ایام انتخابات قرار داشتیم این سیاست گذاری ها یک سال عقب افتاد.

 

وی با اشاره به نقش نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز یادآور شد: یک مشکلی که وجود دارد آن است که پس از تصویب سیاست های کلی نظام در مجمع چه مقدار از این سیاست ها عملیاتی می شود و به همین خاطر نیاز به نظارتی ویژه در این امر احساس می شد.

 

رضایی ادامه داد: از آن جایی که نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام یکی از وظایف رهبری در اصل 110 قانون اساسی بوده و در ذیل همان اصل گفته شده که رهبری می تواند بعضی از وظایف و اختیارات خود را به شخص دیگری تفویض کند، ایشان دو سال پیش آیین نامه نظارت و اختیار در امر نظارت را به مجمع دادند و با فعال شدن نظارت احتمال می دهیم که سیاست های کلی نظام بیشتر عملیاتی شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که این مجمع سیاست های اصل 44 را تنظیم و تقدیم رهبر کرده است، خاطرنشان کرد: فعالیت های مجمع از این نظر خوب است و می تواند خلأ اداری کشور را که همان نبود نظام سیستماتیک در گذشته بوده است را جبران کند.

 

وی در پایان با اشاره به یکی از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر حل اختلاف میان دولت و مجلس نیز تصریح کرد: اختلاف بین دولت و مجلس در این دولت خیلی کمتر از دولت قبل بود و جز در مسأله بانک مرکزی اختلاف چندانی وجود ندارد؛ در این مسأله در زمان دولت قبل مجلس می گفت رییس بانک مرکزی باید به تأیید ما برسد و دولت قبول نمی کرد که بعد از آن مجلس قانونی تصویب کرد که باید رییس بانک مرکزی را سران سه قوه تأیید کنند که شورای نگهبان هم اشکال کرد و به مجمع آمد و الان در مجمع در حال برنامه ریزی برای حل این مشکل هستیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات