۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۲۳۹۳۲
امام جمعه همدان:

اعتماد بی دلیل افراد به یکدیگر عامل بسیاری از گرفتاری‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان اعتماد بی دلیل افراد به یکدیگر را عامل بسیاری از گرفتاری‌های مردم توصیف کرد و گفت: گرفتاری بسیاری از مردم به دلیل این است به افرادی که با انها برخورد دارند اعتماد بیجا می کنند.
طه محمدي نماينده ولي فقيه در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، امام جمعه همدان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به داستان آدم و ابلیس در قرآن، اظهار داشت: داستان و سرگذشت حضرت آدم و ابلیس در بهشت می‌تواند درس‌های فراوانی برای زندگی انسان داشته باشد.

 

وی اعتماد بی دلیل افراد به یکدیگر را عامل بسیاری از گرفتاری‌های مردم توصیف کرد و گفت: گرفتاری بسیاری از مردم به دلیل این است به افرادی که با انها برخورد دارند اعتماد بیجا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به آمار نکران کننده اعتیاد در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از افراد ناباب از ناحیه دوست ناباب گرفتار شده اند و و از طرفی بسیاری از زوجین نیز به دلیل اعتماد بیش از اندازه به یکدیگر در زندگی دچار مشکل شده اند.

 

وی افزود: شیطان به حضرت آدم گفت که من نصیحت کننده برای تو هستم، ولی او را فریب داد هر چند که آدم نباید به او اعتماد می کرد و در این در حالی است که قسم خورده است انسان را به گمراهی بکشاند.

 

آیت الله طه محمدی در ادامه به داستان زبیر بن عوام اشاره کرد و گفت: زبیر سیف الاسلام بود و زمانی که امام علی(ع) سر او را دید فرمود زبیر سی سال در رکاب پیامبر نبرد کرد ولی در نهایت جهنمی شد.

 

وی ابراز داشت: همنشین بد مشکلات فراوانی را برای انسان به وجود می آورد و چه مردانی که به خاطر زنانشان و چه زنانی که به خاطر همسرانشان جهنمی شده اند، پس انسان باید به همنشین خود بسیار توجه داشته باشد.

 

امام جمعه همدان با اشاره به تأثیر همنشین بد در زندگی انسان، یادآور شد: در روایات آمده است که لا تجالسوا الموتا یعنی با مردگان مجالست نکنید و اینان کسانی هستند که از فرط گناه و عصیان همنشینی با آنها نهی شده است.

 

وی افزود: برخی امور تأثیر مستقیم در زندگی انسان دارند و باید دانست که همنشینی با مرفهین بی درد قساوت قلب می آورد و افزون بر این که فایده ای برای انسان ندارد آثار منفی انها در انسان سرایت می کند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان بر لزوم توجه به روزی حلال تأکید کرد و گفت: در روایات آمده است که عبادت 10 قسم است که 9 قسم آن روزی حلال و 1 قسم آن نیز نماز و روزه است./979/201/ب2

ارسال نظرات