۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۳۲۳۹۹۴
حجت الاسلام زائری:

رجب ماه دستاویز به ریسمان الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام زائری با اشاره به فضایل ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه دستاویز به ریسمان خدا است و هر کس به این ریسمان چنگ بزند به خدا می‌رسد.
درس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زائری شامگاه جمعه، 20 فروردین در ادامه کلاس اخلاق خود که در مسجد شهدای 72 تن برگزار شد با اشاره به آغاز ماه رجب، گفت: ماه رجب به نام خود خداوند نام گذاری شده است و خداوند متعال خود به سوی انسان می‌آید.



وی ادامه داد: حال و روز ما در این زمان طوری است که به پزشک روح نیاز داریم و در ماه رجب خداوند بیش از پیش به دنبال مخلوقات خود است و دوست دارد که آنها به سوی او بشتابند.



استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه فرق ماه رجب با ماه‌های دیگر در این است که خود خداوند جویای احوال ما انسان‌هاست بیان کرد: در این ماه فرشته‌ای از سوی خداوند هر شب در آسمان مردم را دعوت می‌کند و خوش به حال کسانی که صدای خدا را شنیده و ذکر خداوند را می‌گویند و دعوت حق را می‌پذیرند.



حجت الاسلام زائری با اشاره به دعوت خاص خدا در این ماه تاکید داشت: در این ماه حق تعالی می‌فرمایند هرکس در کنار من بنشیند و مرا بخواند به کنار او خواهم رفت، پس هرکس که به یاد خداوند باشد انگار خداوند در کنارش قرار دارد.



وی در ادامه افزود: خداوند در این ماه به بندگان خود گفته است که هرکس در این ماه طلب مغفرت کند استغفارش را پذیرفته و او را می‌بخشم، در روایات آمده است که خوشا به حال کسی که گناه کرده و زیر گناه او مهره استغفار زده شده باشد.



استاد اخلاق با اشاره به حدیث امام باقر(ع) که می‌فرمایند ماموریت مومن در دنیا این است که با هوای نفس خود بجنگد گفت: خدا به دنبال بنده‌ای است که اگر گناه کرد ببیند که طلب استغفار می‌کند، در اصل تمام مصیبت خدا با انسان در این است که دوست ندارد بندگان خود را به جهنم ببرد.



حجت الاسلام زائری در ادامه با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: دعا و سپاس از آنچه که خداوند به انسان نداده است با ارزش‌تر از آن چیزی که داده است، خداوند وقتی انسان زمین می‌خورد به او شوک می‌دهد تا روحیه خوبی پیدا کند.



استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با اشاره به صفت غیرت الله خدا بیان کرد: یکی از چیزهایی که خداوند به آن غیرت دارد این است که بهشت و جهنم را نمی‌گذارد انسان‌ها بین خود تقسیم کنند بلکه خودش با عدالت مثال زدنی انجام می‎‌دهد تا حقوق همه حفظ شود.



وی در پایان گفت: خداوند در ماه رجب این قول را به بندگان خود داده است که هر چیزی از من بخواهید استجابت می‌کنم، در اصل موانع اجابت دعا را از سر راه بندگان خود بر می‌دارد و می‌فرماید بندگان من هرکس راه درست را بخواهد او را هدایت می‌کنم، ماه رجب ماه دستاویز به ریسمان خداست و هرکس به این ریسمان چنگ بزند به خدا می‌رسد./9591/202/ب1

ارسال نظرات