۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۱۶۵

تشرف 2 میلیون زائر به زیارتگاه شهید مدرس در سال 94

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت: در سال 1394 بیش از 2 میلیون زائر در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) حضور یافته اند.
شهيد مدرس

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه سپهریان از تشرف 2 میلیون زائر به زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر در سال 94 خبر داد و گفت: زیارتگاه شهید مدرس(ره) از جمله مؤسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی است که ترویج باورهای دینی و زنده و پربارتر کردن عشق به ولایت و امامت در قلوب زائران و مجاوران از جمله برنامه های اساسی و زیربنایی آن است.

 

وی عنوان کرد: برای رسیدن به این اهداف، در سال گذشته صدها برنامه فرهنگی در جوار زیارتگاه شهید مدرس(ره) در 6 حوزه قرآن و معارف اسلامی، نماز و دعا، تبلیغات و انتشارات مذهبی و فرهنگی، هنری و ورزشی، تکریم زائر و موقوفات برگزار شد.

 

سپهریان با اشاره به اینکه شهر کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی مورد توجه مسافرین و زائرین از نقاط مختلف است، افزود: شهید مدرس (ره) به عنوان یک شخصیت ملی مطرح است و همه ساله علاوه بر زائران، شخصیت ها و مسئولین کشوری در این مکان مقدس حضور می یابند.

 

وی تصریح کرد: در این مجموعه علاوه بر تعمیق امر زیارت و خدمات فرهنگی و رفاهی نیازهای دیگر از جمله امنیت، نظافت و بهداشت در حد عالی، برخورد شایسته اسلامی خادمین و پرسنل، محیط باصفا و... نیز مورد توجه قرار گرفته که خوشبختانه همین عوامل سبب شده شهرستان کاشمر به منطقه جذب گردشگری دینی تبدیل شود .

 

مدیر عامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) افزود: در این زیارتگاه برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می شود که اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر، مراسم لیالی قدر، عزاداری ایام محرم با حضور گسترده زائرین و مجاورین از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به اینکه افکار و اندیشه های ناب شهید مدرس(ره) می طلبد همه اندیشمندان، نویسندگان، پژوهشگران و صاحبان علم در راستای معرفی این شهید بزرگوار گام بردارند، عنوان کرد: مجتمع فرهنگی شهید آیت ا... مدرس(ره) در تلاش است با استفاده از ظرفیت های موجود، استفاده از نخبگان و اندیشمندان در برنامه های فرهنگی، جذب اندیشه های نو، برنامه ریزی لازم برای برگزاری کنگره ملی شهید مدرس(ره) در کشور در سال های آتی، چاپ کتاب برای رده های سنی مختلف، چاپ بروشور و ویژه نامه و... در راستای معرفی هر چه بیشتر این عالم مجاهد گام بردارد و به عنوان مرکز مدرس شناسی در سطح کشور مطرح شود./1310/102/ب3

ارسال نظرات