۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۲۴۵۶۹
امام جمعه همدان:

توجه نکردن به مقام اهل بیت مایه سرافکندگی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان گفت: توجه نکردن به مقام اهل بیت(ع) مایه سرافکندگی مسلمانان است و شیعه باید آتش فشان علم و معرفت باشد، چرا که اگر ما معرفت داشته باشیم تمام دردهای بی درمان ما دوا خواهد شد.
آيت الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در بقعه امامزاده حسین(ع)، اظهار داشت: طبق فرمایشی از امام هادی(ع) مسلمانان حق معرفت ما را به جا نمی آورند.

 

وی افزود: متأسفانه پیروان مذاهب دیگر در عرصه شناخت امامان از مسلمین سبقت گرفته اند و این یک ننگ و عار برای مسلمین محسوب می شود چرا که مسلمین اولی به درک معرفت امامان خود هستند.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در یکی از جلساتی که امام هادی (ع) را به دارالخلافه بردند امام مشغول نماز شد و یکی از مسلمانان گفت که او دارد نماز ریایی می خواند در اینجا دل امام شکست و آن فرد هم در همان لحظه به درک واصل شد.

 

وی یادآور شد: برخی نام مسلمانی را یدک می کشند اما از درک حجت خدا غافل هستند و از روایت بالا باید دانست که برخی گناهان دامن گیر هستند و عقوبتشان به سرعت دامن فرد را فرا می گیرد.

 

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: مردم باید مواظب باشند که در دوران زندگی دل کس را آزرده نکنند و قلب کسی را نشکنند در حالات آیت الله شاه آبادی آورده اند که ایشان در اصفهان وارد حمامی شدند و در هنگام خروج یک سرهنگ رضا خانی وارد شد و به محض دیدن ایشان گفت مرتیکه.

 

وی ادامه داد: در زمانی که آیت الله شاه آبادی در رختکن بود خبر آوردند که آن فرد در حمام جان سپرد و ایشان افسوس خوردند که چرا جواب آن فرد را ندادند و به او نگفتند که خودتی چرا که در این صورت آن شخص زنده می ماند.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان گفت: متأسفانه مردم از موقعیت خود غافل هستند چرا که همه شئون زندگی ما در اختیار ائمه(ع) است و آنها در تمام ایام زندگی انسان به طور مرتب درحال پشتیبانی از شیعیان خود هستند.

 

وی در پایان افزود: توجه نکردن به مقام اهل بیت(ع) مایه سرافکندگی مسلمانان است و شیعه باید آتش فشان علم و معرفت باشد و هرگز عوامانه رفتار نکند چرا که اگر ما معرفت داشته باشیم تمام دردهای بی درمان ما دوا خواهد شد./979/202/ب1

ارسال نظرات