۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۲۴۵۷۱
برای سال تحصیلی جدید؛

آزمون ورودی مدارس و مراکز فقهی برگزار می­شود

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از مراکز فقهی حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی جدید از میان طلاب واجد شرایط پذیرش می­کنند.
آزمون ورودي مراکز فقهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 9 مرکز از مراکز فقهی حوزه علمیه قم به منظور پرورش فقیهان شایسته، در سال تحصیلی 96ـ 95 آزمون ورود خود را به صورت مشترک برگزار می­کنند.

 

شرایط پذیرش این مراکز، اتمام پایه ششم حوزه علمیه، تعهد اخلاقی به اشتغال تحصیلی تمام وقت در مدرسه، تعهد اخلاقی و شرعی مبنی بر رعایت قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی مدرسه و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی است.

 

از منابع این آزمون می­توان به فقه: شرح لمعه (کتب: طهارت، صلاه، صوم، قضاء، شهادات، متاجر، اجاره، نکاح، طلاق و ارث)، اصول: اصول الفقه مرحوم مظفر، ادبیات عرب: تجزیه و ترکیب نیمه اول جزء 29، منطق: مباحث الفاظ و قضایا و قیاس و استعداد تحصیلی اشاره کرد.

 

برخی مزایای تحصیل در این مراکز، بهره­مندی از اساتید شایسته و ممتاز جهت تدریس و مشاوره­ها و راهنمایی­های علمی، حمایت علمی و نظارت بر روند تحصیلی طلاب، ارائه مشاوره­های(فردی، گروهی) علمی روشمند و مناسب برای هدایت علمی طلاب، استفاده از کمک هزینه تحصیلی مناسب و امکانات آموزشی و رفاهی و برخوردای از کلیه مزایای تحصیلی حوزه علمیه قم به شمار می­رود.

 

برنامه های آموزشی، پژوهشی و پرورشی این مراکز عبارت­ از دروس مصوب سطح 2 همراه با مشاوره و راهنمایی علمی، توجه به ایجاد فضای آموزش پژوهش محور، توجه به روش­شناسی فقه و اصول و ایجاد فضای تحصیل نظام واره، ارائه دانش­های تکمیلی مورد نیاز در اجتهاد، توجه به فضای تربیتی و پرورشی، توجه به تفسیر قرآن و انس با روایات، سفرهای معنوی، زیارتی، علمی و سیاحتی گروهی است.

 

علاقه­مندان برای نام­نویسی در آزمون این مراکز می­توانند تا هفتم اردیبهشت­ به نشانی اینترنتی www.azmoonf.ir مراجعه کنند.

 

این آزمون جمعه 10 اردیبهشت­ماه ساعت 16 برگزار خواهد شد که چهارشنبه هشتم اردیبهشت­ ساعت 14 کارت ورود به جلسه توزیع می­شود؛ نتایج این آزمون سه شنبه 14 اردیبهشت ماه ساعت 8 اعلام خواهد شد.

 

کارنامه این آزمون چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه ساعت 14 قابل دریافت است و شنبه 18 اردیبهشت ماه پذیرفته شدگان در این آزمون برای مصاحبه دعوت می­شوند.

 

شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات مدارس می توانند عدد 9 را به سامانه پیامکی 50001717171717 ارسال کنند./822/303/ب2

ارسال نظرات