۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۲۴۶۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعتکاف آیین معنوی انسان‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ایام البیض و موعد اعتکاف رجبیه، گفت: اعتکاف آیین معنوی انسان‌سازی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی در کشور ما احیا شد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار دانشجويان و اساتيد دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از دانشجویان و اساتید دانشگاه در بجنورد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب، اظهار کرد: این ماه فرصتی برای کسب آمادگی به منظور ورود به ماه‌های شعبان و رمضان است.

 

وی افزود: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان موعد کاشت، داشت و برداشت معنویت هستند به‌گونه‌ای که ماه رجب فرصتی برای کاشت بذر تقرب الهی، معنویت و تقوا در دل‌ها، شعبان ماه داشت، مراقبت و رسیدگی به این کاشته‌ها و ماه رمضان نیز موعد برداشت و استفاده از این محصولات معنوی و الهی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در این ماه درهای رحمت و لطف الهی بیش از سایر ماه‌ها گشوده شده است، ادامه داد: ماه رجب موعد ریزش آبشار رحمت الهی بر روی بندگان است ازاین‌رو باید تلاش شود از این فرصت الهی و معنوی به بهترین وجه استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مؤمنان باید این فرصت خودسازی و خداشناسی بیشتر را قدر بدانند، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی در این ماه به انجام اعمال مستحبی نظیر روزه گرفتن، صدقه دادن، استغفار و ذکر گفتن سفارش زیادی شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به ایام البیض و موعد اعتکاف رجبیه، اظهار کرد: اعتکاف آیین معنوی انسان‌سازی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی در کشور ما احیا شد.

 

وی با اشاره به شرکت گسترده دانشجویان و دانشگاهیان در آیین اعتکاف، افزود: اعتکاف فرصت ذی‌قیمتی برای خالی کردن روح از بدی‌ها، زینت دادن به جان و جلا خوردن معنوی انسان است به همین دلیل باید از این فرصت حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 95 انتخاب شده، اضافه کرد: همه اقشار مردم و مسؤولان وظیفه دارند در راستای تحقق این شعار حرکت کرده و وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

 

وی با تبیین بایسته‌ها و ملزومات تحقق این شعار، به وظایف دانشجویان و دانشگاهیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: تلاش بیشتر و داشتن روحیه جهادی در تحصیل علم برای خدمت به جامعه اسلامی، مصداق بارز اقدام و عمل دانشجویان، اساتید و مسؤولان فرهنگی دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی به این معنا است که همه اقشار جامعه، رسالت خود را برای توسعه، شکوفایی، عزتمندی و استقلال کشور ایفا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده می‌بایست تلاش برای عملی شدن این مهم اولویت و رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد./9314/202/ب1

ارسال نظرات