۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۷۰۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

عزت جامعه اسلامى در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل با بیان این مطلب که همه چیز در نظام اسلامی متجلى از اراده و هدایت هاى شخص ولى فقیه است، گفت: اساس اقتدار، سربلندى و عزت جامعه اسلامى در گرو اقتدار و عظمت ولایت فقیه به عنوان رهبر دینى و سیاسی امت اسلامی است.
حسين تقي پور

به گزارش خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرستان بابل در جمع فرهیختگان سیاسی مذهبی بخش گتاب بابل با تشریح جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی، گفت: در میان افرد شاخص سیاسی و مسؤولان سه نوع نگاه درباره ولایت فقیه و عمل به دستورات ایشان وجود دارد.

 

وی افزود: برخی از مسؤولان و فعالان سیاسی کشور جایگاه ولایت فقیه را تنها جایگاه نظارتى با رویکرد ارشادى و در نهایت معنوى اخلاقی تلقى مى‏ کنند و از این رو اهتمام چندانی به عمل فوری و الزامی به سخنان رهبر معظم انقلاب از خود نشان نمی دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه این نوع نگاه را نگاهی سطحی و تشریفاتی به جایگاه ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: افرادی که سخنان و دستورات رهبر معظم انقلاب را تشریفاتی و ارشادی تلقی می کنند متأثر از فرهنگ و فلسفه غربی هستند که رسوبات اندیشه‏ هاى لیبرالیستى، سکولارى و تکنوکراتى غرب بر اندیشه های آنها نشسته است.

 

وی ادامه داد: از منظر چنین افرادى، ولایت فقیه، نهادی تشریفاتى است که بعد دینى و مکتبى نظام و جامعه را مراقبت و در نهایت آحاد مردم و مدیران و مسؤولان را با مواعظ و نصایح خویش ارشاد مى‏نماید.

 

حجت الاسلام تقی پور نگاه جناحی و حزبی را به ولایت فقیه دومین نگاه سیاسیون کشور به ولایت فقیه عنوان کرد: دارندگان این نوع نگاه همه چیز را با عینک جناح و جبهه مورد نظر خود مى‏ بینند و گاهى با مواضع مخالف دیدگاه خویش از ناحیه رهبرى انقلاب مواجه مى‏ شوند.

 

وی افزود: نمود بارز این نوع نگاه را در به جایگاه ولایت فقیه پس از سخنان و مواضع مقام معظم رهبری می توان دید که در مقام القاء انتساب این سخنان به نفع جریان سیاسی هستند.

 

امام جمعه گتاب عملکرد ولایت فقیه و مواضع مقام معظم رهبری را فرا جناحی دانست و اظهار داشت: عملکرد رهبرى انقلاب همواره فراتر از جریان ها و جناح هاى سیاسى است بلکه تنها طبق تکلیف الهى، مصالح ملى، انقلابی و مکتبى خود عمل می نمایند.

 

وی نگاه عمیق و مبنایی به مواضع ولایت فقیه را سومین دیدگاه نخبگان سیاسی کشور بیان کرد و گفت: نگاه مبنایی به مواضع مقام معظم رهبری ناظر بر این حقیقت است که ولایت فقیه در نظام انقلابی و ولایى، تجسم عینى و ملموس تئورى ناب ولایت مطلقه فقیه می باشد.

 

حجت الاسلام تقی پور جایگاه ولایت فقیه را بر اساس استدلال های دینی و تکلیف شرعی آن مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همه‏ چیز نظام و مدیریت سیاسى و اجتماعى و فرهنگى و اقتصادى، متجلى از اراده، تأیید و هدایت هاى شخص ولى فقیه است.

 

وی افزود: اساس قوام، اقتدار، سربلندى و عزت جامعه اسلامى در گرو اقتدار و عظمت ولایت فقیه به عنوان رهبری دینى و سیاسی امت اسلامی است./1313/102/ب1

ارسال نظرات