۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۳۲۴۹۳۱
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

آمریکا ایمان و غیرت مردم ایران را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هدف اصلی دشمن از تهاجم فرهنگی را استحاله دینی برشمرد و گفت: آمریکایی ها در مسأله هسته ای بار دیگر نشان دادند که دلشان به حال ما نمی سوزد و تا آخرین لحظه برای از بین بردن ایمان و غیرت مردم ما تلاش می کنند.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی شب گذشته در برنامه هفتگی هیأت فاطمیون در توضیح عبارت «یا من سبقت رحمته غضبه»، اظهار داشت: یکی از سنت های الهی این است که رحمتش بر غضبش سبقت دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها نیز باید در زندگی این صفت الهی را الگوی خویش قرار دهند، گفت: در برخورد با دیگران به ویژه در ارتباط با خانواده و همسر خود باید این چنین باشیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم «تأخیر در عذاب» را یکی از الطاف الهی برشمرد و ابراز داشت: وقتی بندگان اشتباهی مرتکب می شوند، خداوند به سرعت آنها را عذاب نمی کند؛ در روایت داریم هنگامی که انسان گناه می کند به ملائک خطاب می‌شود که عملش را ثبت نکنند به امید اینکه شاید توبه کند و زمانی که انسان توبه می کند خداوند به سرعت می پذیرد.

 

بسیاری از عذاب های الهی به خاطر پیامبر اسلام برداشته شد

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمةللعالمین است، گفت: پیش از اسلام خداوند بسیاری از گنهکاران را مسخ می کرد اما پس از بعثت پیامبر(ص) این عذاب برداشته شد و حتی افرادی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند نیز آن گونه مسخ نشدند.

 

وی افزود: پیش از اسلام خداوند با نزول بلاهایی همچون باریدن سنگ از آسمان، زلزله های بسیار شدید گنهکاران را عذاب می کرد و گاهی یک نسل نابود می شد اما به خاطر عظمت وجودی رحمةللعالمین این عذاب ها برداشته شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: خداوند آنقدر با شرح صدر برخورد می‌کند که بندگان گنهکار با خود می‌گویند نکند خدا ما را نمی‌بیند؛ اما ما در زندگی خود تا کوچک‌ترین حرفی می شنویم زود از کوره در می رویم.

 

رحمت الهی حتی شامل بت پرستان و مشرکان نیز شده است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم یکی از جلوه های رحمت الهی را در برخورد با بت پرستان و مشرکان دانست و گفت: در هند چیزهای مختلفی را به عنوان خدا می پرستند و کار به جایی رسیده که حتی گاو و پست ترین موجودات را هم می پرستند، خدا اینها را می بیند اما کاری نمی کند؛ اگر ما بودیم حداقل از این کارهای بشر حرص می خوردیم و ناراحت می شدیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با توجه به اینکه خداوند انسان را مختار آفریده تا صراط مستقیم را خودش انتخاب کند، اظهار داشت: جبری در کار نیست و نباید به زور مردم هدایت شوند؛ پس مراقب قلب و روح خود باشید به هر سایت و هر جایی سرک نکشید، شیطان هیچ گاه دلش برای ما نمی سوزد و برای گمراهی ما از هر شیوه‌ای استفاده می‌کند.

 

وی هدف آمریکا و غربی ها از تهاجم فرهنگی را از بین بردن دین عنوان کرد و گفت: دیدید که آمریکایی ها در بحث هسته ای چه بلایی به سر ما آوردند؛ آنها از انقلاب و اسلام ضربه خورده اند و هر کاری که بتوانند برای ضربه زدن به ما انجام می دهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی افزود: همان گونه که اوباما گفت اگر می توانستیم تمام پیچ و مهره برنامه هسته ای ایران را باز می کردیم، اگر بتوانند همه دین اسلام و هستی ما را نیز به کلی می گیرند؛ آنها می خواهند فرزندان و خانواده های ما ایمان نداشته باشند و می خواهند غیرت را از ما بگیرند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان خطاب به جوانان، گفت: دختران حجاب و پسران عفت خود را حفظ کنند؛ از رحمت خدا سوء استفاده نکنیم؛ نباید محبت و چشم پوشی خدا از گناهان ما، سبب شود که بیشتر در وادی گناه گرفتار شویم./928/202/ب2

ارسال نظرات