۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۴۹۴۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

بهره گیری از ابزارهای مناسب، سبب افزایش تأثیرگذاری تبلیغ دینی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بهره گیری از ابزارهای مناسب تبلیغ را سبب افزایش تأثیرگذاری تبلیغ دینی دانست و گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است.
تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع روحانیان مستقر مرکز استان با بیان این که تبلیغ دین تنها با وعظ و خطابه ساده تأثیر‌گذاری کمی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مبلغان باید امروز با توجه به نیاز و شرایط روز جامعه به این وظیفه مهم عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به امر تبلیغ در اسلام، گفت: دین اسلام همواره به مسأله تبلیغ احکام دینی توجه ویژه داشته و دارد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا یکی از وظایف پیامبران و ائمه اطهار(ع) را تبلیغ دین مبین اسلام دانست وخاطر نشان کرد: پیامبران وامامان معصوم(ع) ما خود بهترین مبلغان بودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تبلیغ را یک وظیفه دینی دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیان از جمله اقشاری هستند که مهم‌ترین وظیفه را در امر تبلیغ بر عهده دارند.

 

وی ادامه داد: روحانیان به عنوان سفیران الهی و رهبران دینی دارای وظایف سنگینی هستند که باید با استفاده از آیات و احکام قرآن کریم و دستورات ائمه اطهار (ع)، اصول دین و احکام اسلامی را به مردم آموزش دهند و زمینه ارتقای فکری و دینی افراد جامعه را فراهم آورند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران افزود: پرداختن به تبلیغ بدون اطلاعات مفید و فراهم نکردن ابزارهای مناسب آن، نه تنها نتیجه مثبت نخواهد داشت، بلکه لطمه های جبران‌ناپذیری به باورهای مخاطبان وارد می کند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا یکی از بهترین صفات پیامبران و منادیان توحید را خصلت پسندیده تواضع و فروتنی آنان برشمرد و گفت: پیامبران با این صفت زیبا، در دل مخاطبان حقیقت‌جو جایگاه ویژه ای کسب می کردند.

 

وی ادامه داد: مبلغان موفق همیشه متواضع بوده و از این طریق در هدایت و جذب دل‌های مردم می‌کوشند و بر این باورند که اگر مردم به سراغ آنها نیامدند، آنان باید متواضعانه قدم پیش گذاشته و به سراغ متعلمان بروند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبلیغ صحیح و کارآمد ارزش های دینی در میان نسل جوان تأکید کرد و بیان داشت: مباحث دینی باید به شیوه ای هنرمندانه و تأثیر گذار از سوی مبلغان در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبلیغ و ترویج شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا بهره گیری از ابزارهای مناسب تبلیغ را موجب افزایش تأثیرگذاری تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که فرقه های انحرافی امروز در فضای مجازی فعالیت های گسترده و سازمان دهی شده ای را دنبال می کند، گفت:‌ باید به منظور جلوگیری از فعالیت های گروه های انحرافی و فرقه های ضاله در فضای اینترنت جنبش های تبلیغی بسیاری در فضای مجازی تشکیل شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه سخنان خود با بیان این‌که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی در مخاطبان داشته باشد./1317/202/ب1

ارسال نظرات