۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۴۹۶۳

برگزاری نخستین جلسه دفاعیه سطح 3 حوزه علمیه بابل

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل با اعلام نخستین فارغ التحصیلان سطح سه حوزه علمیه بابل، گفت: نخستین جلسه دفاعیه پایان نامه سطح سه شهرستان بابل در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.
دفاع پايان نامه بابل

حجت الاسلام محمدصادق فاضل بابلی قائم مقام پژوهشکده فقهی حوزه علمیه  بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دفاعیه سطح عالی حوزه در این شهرستان، گفت: در پی تلاشهای معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه با همکاری پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل، مراسم دفاعیه دو نفر از طلاب سطح سه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.


وی افزود: پیش از این جلسه دفاعیه فقط در سه شهرستان قم، اصفهان، اهواز برگزار می شد و به لحاظ ایجاد ظرفیت سازی مناسب در شهرستان بابل و قدمت بالای مدارس علمیه در این شهرستان، مراسم دفاعیه سطح عالی حوزه از این پس در شهرستان بابل هم برگزار می شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان نحوه پیگیری امکان برگزاری جلسات دفاعیه سطح عالی حوزه در سطح شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: در پی تلاش های پژوهشکده فقهی برای تسهیل پایان نامه نویسی فضلا و روحانیان شهرستان بابل و تعامل مستمر این مرکز پژوهشی با مدارج علمی حوزه های علمیه، مدیر مدارج علمی حوزه های علمیه پذیرفت.

 

وی با اشاره به نحوه برگزاری این جلسه دفاعیه، اظهار داشت: در نخستین جلسه دفاعیه دو تن از فضلای شهرستان بابل با نام های سید مصباح الهدی جبارزاده و مصطفی قربان تبار اسبو از پایان نامه های خود دفاع کردند و موفق به کسب مدرک سطح سه شدند.

 

رییس پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل افزود: در این جلسات حجت الاسلام ناصر رضایی چراتی به عنوان استاد راهنمای هر دو پایان نامه و حجت الاسلام حسن فلاح به عنوان استاد حضور داشتند.


حجت الاسلام فاضل با اشاره به مزیت های بالای تحصیل در مدارس علمیه شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان بابل شش مدرسه علمیه برادران و سه مدرسه علمیه خواهران قرار دارد که این شهرستان دارای مدیریت حوزه علمیه زیر محموعه حوزه های علمیه سراسر کشور است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: با توجه به ظرفیت های بالای فقهی و وجود علما و روحانیان برجسته حوزه علمیه شهرستان بابل در سال 92 اقدام به تأسیس پژوهشکده فقهی به عنوان یک نهاد علمی فکری نمود که در آینده ثمرات و برکات بسیاری را در حوزه علمی برای حوزه های علمیه خواهد داشت.

 

وی با بیان برگزاری کارگاههای متعدد درباره طرح پرسش، پژوهشگری و شیوه پایان نامه نویسی در بین طلاب شهرستان بابل، تصریح کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه حوزی کار پژوهشی با شیوه های کاربردی و تخصصی است که این امور تأسیس مرکزی مانند پژوهشکده های فقهی میسر و ممکن می شود./1313/302/ب1

ارسال نظرات